33-godišnji multimilioner otkriva: 7 savjeta za nevjerovatan uspjeh

0

Kada je imao 25 godina, Sem Altman je prodao svoju startap kompaniju za 43,4 miliona dolara. Sada je poznat po tome što je partner u startapu Y Combinator, koji je finansirao stratapove poput Airbnb-a i Dropbox-a a čija se vrijednost sada procjenjuje na više od 100 milijardi dolara.

Nedavno je ovaj mladi preduzetnk na svom blogu objavio post pod nazivom „Kako biti uspješan”.

Prema analitici, objava je pregledana više od 200.000 puta, a sam Altman ga je nazvao „jednom od najvažnijih stvari koje je ikada napisao”.

„Posmatrao sam hiljade osnivača i puno razmišljao o tome šta je potrebno da zaradim ogroman novac ili da stvorim nešto važno. Obično ljudi počnu tako što žele prvo, a tek na kraju požele i drugo”, piše on, a prenosi BizLife.

Evo sedam savjeta Sema Altmana o tome kako biti izuzetno uspješan.

# Mislite sami

„Jedna od najmoćnijih lekcija koje treba naučiti jeste da možete da shvatite šta da radite u situacijama za koje se čini da nemaju rješenje. Što više puta to učinite, više ćete vjerovati. Borbenost se stiče tako što shvatiš da možeš da se vratiš nazad nakon što te sruše”, piše Altman.

# Vjerujte u sebe

Takođe je veoma bitno „samopouzdanje“, kaže on.

„Najuspješniji ljudi koje znam vjeruju u sebe gotovo do tačke zablude“.

„Ako ne vjerujete u sebe, teško ćete imati drugačije viđenje budućnosti. Ali tu se stvara vrijednost”, objašnjava Altman.

Elon Musk poklonio je Altmanu obilazak SpaceX-a „prije mnogo godina“ i tom prilikom čuo je tehnološkog preduzetnika kako govori o proizvodnji raketa, „ali ono što mu je ostalo u sjećanju bio je izgled apsolutne sigurnosti na njegovom licu kada je govorio o slanju velikih raketa na Mars.

Ipak podjednako je važno slušati povratne informacije.

„Samopouzdanje mora biti uravnoteženo sa samosviješću. Ranije sam mrzio kritiku bilo koje vrste i aktivno sam je izbjegavao. Sada pokušavam da ih uvijek saslušam uz pretpostavku da je istina i da onda odlučim da li želim da postupim prema tome ili ne. Istina je često teška i bolna, ali to je ono što razdvaja samopouzdanje od samozavaravanja“, kaže Altman.

# Naučite da se fokusirate

„Mnogo je važnije raditi na pravoj stvari nego raditi mnogo sati“, kaže Altman.

„Jednom kada shvatite šta treba da učinite, budite nezaustavljivi u brzom ostvarenju malog broja prioriteta. Još uvijek nisam sreo sporu osobu koja je veoma uspješna“.

# Radite pametno i naporno

„Možete stići do otprilike devedestog procenta u svom polju radeći pametno ili naporno, što je veliko postignuće. Ali, da biste bili uspješni 99 procenata potrebno je da radite i pametno i naporno – nadmetat ćete se sa drugim veoma talentovanim ljudima koji će imati sjajne ideje i biti voljni da puno rade“, kaže on i dodaje:

„Što ranije to učinite, imat ćete veću korist. Lakše je raditi naporno kada imate manje drugih obaveza, što je često kada ste mladi, ali ipak ne uvijek“.

Ipak, da biste radili sa maksimalnim kapacitetom na duže staze morat ćete da pronađete načine da izbjegnete izgaranje.

„Ljudi pronalaze sopstvene strategije za to, ali jedna koja skoro uvijek funkcioniše je da pronađete posao koji volite da radite sa ljudima sa kojima uživate da provodite puno vremena“, kaže Altman.

# Idite za eksponencijalnim rastom

„Spreman sam da odvojim onoliko vremena koliko je potrebno između projekata da pronađem sledeću stvar. Ali, uvek želim da to bude projekat koji će, ukoliko bude uspešan, ostatak moje karijere napraviti da izgleda kao fusnota “.

„Većina ljudi se zatrpa linearnim mogućnostima. Budite spremni da pustite male mogućnosti da bi se usresredili na potencijalne korake koje će izazvati promene“.

# Budite uporni

„Velika tajna je da možete da oblikujete svijet prema svojoj volji – većina ljudi čak i ne pokušava i samo prihvate da su stvari takve kakve jesu“, piše Altman.

# Vaša zarada vas neće obogatiti – posjedovanje stvari hoće.

Možete da posjedujete nekretnine, dio biznisa, intelektualnu svojinu ili prirodni resurs. „Ali na neki način, morate da posjedujete kapital u nečemu, umjesto što samo prodajete vaše vrijeme. Ono se mjeri linearno ”, zaključuje Altman.