Novo u regiji: Elektronski sajam privrede – posjetite štandove izlagača i predstavite svoju ponudu

0

InfoGepard je novi projekat u oblasti elektronskog poslovanja, namijenjen razvoju i poboljšanju plasmana proizvoda, usluga i informacija, kako na lokalnom tako i na globalnom nivou.

Projekat nije tu da bi samo poslovnim subjektima, tj. pravnim licima (firmama, radnjama, udruženjima, organizacijama itd.) unaprijedio poslovanje, već je tu da bi i klijentima, kupcima, članovima tj. fizičkim licima, omogućio da na što lakši i brži način dođu do željenih proizvoda, usluga ili informacija koje su im potrebne i bitne.

Projekat je zamišljen tako da izgleda kao jedan svjetski elektronski sajam privrede, koji traje cijelu godinu i obuhvata sve privredne djelatnosti.

„Radi se o web sajtu na kojem imate sve kao i na pravom sajmu, samo u elektronskom obliku. Postoje dva profila, jedan je profil izlagača (to su pravna lica), a drugi je profil posjetilaca (to su fizička lica). Sajt je otovrenog tipa, što znači da svi koji posjete sajt, mogu da pretražuju sajam. Ali ako žele nešto da kupe, rezervišu, kontaktiraju izlagača ili aktiviraju praćenje i na taj način budu odmah informisani o novostima vezanim za tog izlagača, moraju ipak da registruju svoj profil posjetioca, koji je naravno besplatan.“, pojasnio nam je osnivač i vlasnik web sajta Njegoslav Jungić.

Izlagač na svoj e-Štand (dio profila) može da: napiše o sebi i ostavi adresu i kontakt podatke, da izloži sve svoje proizvode i/ili usluge i da ih sortira po kategorijama i potkategorijama radi lakše i brže pretrage, da okači brošure i kataloge (u PDF-u), franšize, certifikate i licence ako ih imaju i rade po njima, zatim nagrade i priznanja, ako su ih dobili na nekim manifestacijama. Takođe, moguće je objaviti promo video snimke itd.

„Preko e-Štanda, izlagaču je dostupna e-trgovina (online trgovina ili web shop), tj. sve svoje proizvode i usluge može da prodaje ili da ih posjetilac rezerviše. Plaćanje ne ide preko infoGepard.com sajta, ali kad posjetilac nešto kupi ili rezerviše kod nekog izlagača i izlagač odobri tu kupovinu ili rezervaciju, onda preko e-Naloga, posjetilac od izlagača dobije instrukcije za uplatu i odlučuje kako će platiti. Ako posjetilac koristi e-bankarstvo koje mu nudi njegova banka, može tako da plati ili da ode u banku i uplati lično, a isto tako na e-Nalogu posjetilac može da kaže da će da plati pouzećem. Ili jednostavno da rezerviše proizvod ili uslugu i dođe lično kod izlagača i kupi proizvod ili iskoristi rezervisanu uslugu“, pojasnili su nam iz banjalučke kompanije Havrex d.o.o. koja je nosilac projekta.

Pored gore navedenih opcija, izlagaču su još dostupne opcije infoPult, epp, anketa i share opcija za dijeljenje sadržaja sa e-Štanda na sve društvene mreže, mail i chat aplikacije.

„Na svom infoPult-u izlagač vidi koji posjetilac ga je počeo pratiti i ko je sve i kad posjetio njegov e-Štand. Epp je opcija koja izlagaču omogućava da svojim pratiocima šalje reklamni materijal, obavještenja o akcijskim cijenama, novim proizvodima, učešćima na ‘pravim’ sajmovima, konkursima za posao itd. Dok kroz anketu izlagač može, od svojih pratilaca, dobiti povratne informacije o nečemu što ga zanima, a vezano je za njegovo poslovanje“, pojašnjava Jungić.

„Posjetiocima su, na dugmetu “infoPult/Pretrage/Izlagači”, dostupne tri pretrage: “Pretraga po lokaciji i riječima”, “Pretraga po lokaciji i djelatnostima” i “Pretraga proizvoda i usluga”, takođe po lokaciji. Što znači da e-Štand (profil) nekog izlagača, posjetilac može da nađe u samo dva tri klika. Izuzetno brza i precizna pretraga, isto je i sa proizvodima ili uslugama“, ističu iz kompanije Havrex d.o.o.

Šta je cilj i smisao sajta infoGepard.com, e-sajma?

“Cilj je da se posjetiocima uštedi vrijeme i novac, a izlagačima da što lakše i brže budu dostupni svojim potencijalnim kupcima i na taj način lakše i brže prodaju svoje proizvode i usluge. Izlagač na infoGepard-u, nema skupa i komplikovana podešavanja kao što su SEO, content marketing, stalna plaćanja objava da bi bio vidljiv… Izlagač ima jednostavna podešavanja koja i sam može uraditi, takođe ima lako i brzo kačenje proizvoda i usluga. Procenat na promet, po bilo kom osnovu, ne uzimamo,” odgovara Jungić na naše pitanje i dodaje: “Zar to nisu odlične pogodnosti za posjetioce i izlagače”?

Iz kompanije jos dodaju: “U pitanju je namjenski sajt za savremeno poslovanje. Što znači da nema statusa, slika, video klipova i drugih objava fizičkih lica koja “zatrpavaju” izlagača i tako umanjuju njegovu vidljivost na pretrazi”!

Za kraj su iz kompanije Havrex d.o.o. poručili da će nastaviti sa razvojem sajta, kako po pitanju dizajna (u planu je virtuelni prikaz sajta) tako i po pitanju softverskog dijela sajta. Tako da uskoro možemo očekivati nadogradnju opcije Anketa, koja bi trebala pomoći izlagačima koji imaju ISO standarde, ali o tome ćemo opširnije kad nadogradnja bude dostupna i u nekom narednom tekstu.