Zaustavljena gradnja dionice vrijedne 76 miliona eura, gradilište sablasno

0

Radovi su obustavljeni nakon što su troškovi enormno porasli

Dionica Vranduk – Ponirak kod Zenice još nije završena, a radovi nisu nastavljeni ni poslije pet mjeseci.

Podsjećamo, ugovor o izgradnji dionice Poprikuše – Zenica sjever (Donja Gračanica), čija je poddionica Vranduk – Ponirak, potpisan je 15. maja 2019. godine. Za izvođača radova izabran je konzorcij “Azvirt L.L.C” (Azerbejdžan) i “Hering” d. d. Široki Brijeg.

Vrijednost ugovora za izgradnju poddionice Vranduk – Ponirak prvobitno je iznosila 76.592.799 eura s PDV-om, a sredstva su osigurana putem OPEC-ovog Fonda za međunarodni razvoj (OFID). Međutim, u aprilu prošle godine za poddionicu Vranduk – Ponirak zatraženo je dodatno zaduženje od 25 miliona eura, i to kod dosadašnjeg kreditora OFID-a, piše Avaz.

Nakon toga, 22. avgusta radovi su konzervirani, mašine povučene s gradilišta dok se ne završi istraga nadležnih organa o tome kako je došlo do enormnog povećanja utroška miliona eura na ovoj dionici.

Uprkos tome što su radovi stopirani, JP “Autoceste FBiH”, prema odluci Odbora za rješavanje sporova, mora platiti 11 miliona maraka iako radova nema ni na vidiku.

Spor protiv “Autocesta FBiH” je pokrenula azerbejdžanska kompanija “Azvirt” kao glavni izvođač radova na dionici Vranduk – Ponirak. Odbor za rješavanje sporova je procijenio da su troškovi narasli na 11 miliona maraka, a, kakogod, platit će se iz džepa građana!

Reporteri “Dnevnog avaza” jučer su posjetili ovo pusto gradilište. Izgleda još sablasnije nego u septembru prošle godine, dok je još poneka mašina i bila. Sve je prazno bez ijednog radnika.

Izgradnja ove dionice je pod lupom istražitelja Federalne uprave policije (FUP), a nakon što je u Tužilaštvo Hercegovačko-neretvanskog kantona pristigla krivična prijava o navodnim nezakonitostima u izgradnji. Radi se o radnjama bivše Uprave “Autocesta FBiH“, predvođene Elmedinom Voloderom.

– Troškovi na ovoj dionici na dan 31. decembar 2022. godine za realizaciju projekta iznosili su 73.804.435 eura, a urađeno je gotovo 2,5 od ukupnih 5,3 kilometra. Dešavaju se izmjene na projektima zbog neadekvatnog prvobitnog projektiranja, što iziskuje dodatna zaduženja, a što za posljedicu ima eskaliranje troškova i probijanje rokova izgradnje – navedeno je, između ostalog, u izvještaju Ureda za reviziju institucija FBiH.