Zašto su automobili u Singapuru najskuplji na svijetu

0

Cijena certifikata za posjedovanje velikog porodičnog automobila u Singapuru je dosegla novi rekord – iznosi 106.619 dolara.

Prije 23 godine je uveden desetogodišnji sistem izdavanja certifikata za posjedovanje prava posjedovanja (COE), a što je mjera za smanjenje saobraćajnih gužvi.

Potencijalni vlasnici automobila moraju imati COE da bi mogli kupiti vozilo, prenosi Bankar.me.

Certifikati se svake dvije sedmice prodaju na aukcijama, a vlada određuje koliko će certifikata biti pušteno u prodaju. Singapur je ovim sistemom, uz poreze i uvozne dadžbine, najskuplja država na svijetu za kupovinu automobila.

Primjera radi, novi hibridni Toyota Camry sa standardnom opremom košta 182.430 dolara. U cijenu su uračunati COE i porezi te je ova cijena šest puta viša nego u Sjedinjenim Američkim Državama. Postoje različite vrste certifikata – za manje automobile, motocikle i komercijalna vozila.

Cijene COE u posljednjih nekoliko mjeseci dosežu rekordne iznose, jer je oporavak pandemije koronavirusa uzrokovao rast potražnje za automobilima. Ovaj rast se desio i zbog toga što je vlada smanjila popuste na certifikate za sljedeću godinu.

Najniža cijena COE iznosi 75.890 dolara, što je trostruko više u odnosu na 2020., kada je tokom pandemije bila manja potražnja za novim automobilima. Tzv. “otvoreni” certifikati, koji važe pri kupovini bilo koje vrste automobila, takođe su dosegli rekordne cijene – 110.000 dolara.

Alice Chang iz Toyota Borneo Motors je za BBC izjavila da je očekivala rast cijena COE zbog velike potražnje za novim automobilima.

– Kad god imamo luksuzne automobile, kupci u redu čekaju ispred našeg salona – istakla je Chang.

Iako je Singapur relativno mala zemlja, jedna je od zemalja koje imaju najviše milionera u svijetu. Međutim, Singapurci s prosječnom platom teško da mogu kupiti automobil od 51.000 dolara. Vlada podstiče korištenje javnog prijevoza koji se smatra jednim od najboljih na svijetu.

Prošle godine su izdvojena 43 miliona dolara za proširenje i rekonstrukciju željezničke mreže. Singapur, koji ima 5,5 miliona stanovnika, krajem prošle godine je imao manje od milion privatnih automobila. Broj sertifikata u prodaji zavisi od toga koliko je manje starih vozila, prenosi BBC.