Zašto novi automobili mjesecima stoje u glavnoj njemačkoj luci

0

Luka Bremerhaven, glavno mjesto istovara/utovara u Njemačkoj i jedno od najvećih automobilskih središta na svijetu, suočava se s zastojem.

Kombinacija nedostatka vozača za premještanje kontejnera i automobila iz luke i velike količine redovne trgovine stvara gomilu vozila na kopnu i na moru – uključujući Teslu, Stellantis, BMW, Renault i Volvo.

Menadžeri logistike koje je kontaktirao CNBC opisali su kašnjenja izvoza automobila kao ogromna.

– Ova kašnjenja su ogromna – rekao je Andreas Braun, regionalni direktor u firmi Crane Worldwide Logistics.

Rekao je da se uvoz automobila u Bremerhaven iz SAD-a i Meksika odvija prema vremenskoj skali od nekoliko mjeseci.

– Postoji tromjesečna odgoda za BMW, gdje automobili stoje u redovima čekajući da im se ugradi dodatna oprema, posebno iDrive touch kontroler – rekao je.

Bremerhaven je četvrta najveća kontejnerska luka u Evropi, s godišnjim kapacitetom od preko 5 miliona kontejnera. Godišnje premjesti preko 1,7 miliona vozila.

Firma za trgovinsko obavještavanje VesselsValue kaže za CNBC da su operateri iz luke Bremerhaven rekli da postoji ozbiljan nedostatak vozača za visoki i teški teret i vozača koji premještaju dolazeće automobile. Vojne vježbe apsorbirale su priličnu količinu terminalskog prostora koji je obično rezerviran za operatere.

Trenutno također nema dovoljno prekookeanskih prevoznika, što je dovelo do toga da brodska kompanija Wallenius Wilhelmsen odbije izvozne rezervacije u SAD za mjesece oktobar i novembar, a možda i decembar ako se vrijeme čekanja ponovno poveća, rekao je Dan Nash iz firme VesselsValue.

Nash je za CNBC rekao da su najveći izazovi za proizvođače automobila uvoz Tesle iz šangajske Gigafabrike i laka teretna vozila koja se uglavnom dovoze iz Japana, Južne Koreje i Kine.