Volkswagen gasi fabriku prvi put u 88 godina

0

Njemački automobilski gigant Volkswagen prvi put u svojoj 88 godina dugoj historiji gasi proizvodni pogon u Njemačkoj. Kompanija će 16. decembra obustaviti proizvodnju u fabrici u Drezdenu, što predstavlja simboličan, ali i strateški značajan trenutak za jednu od najvećih automobilskih grupacija na svijetu.

Odluku je potvrdio izvršni direktor Volkswagena Thomas Schäfer, ističući da ona nije donesena lako, ali da je sa ekonomskog aspekta bila neophodna, objavio je Financial Times.

Fabrika s posebnom ulogom u historiji VW-a

Pogon u Drezdenu, poznat i kao “Transparentna fabrika” (Gläserne Manufaktur), otvoren je 2002. godine i imao je prije svega reprezentativnu i tehnološku ulogu unutar grupacije. U njemu se prvobitno proizvodio luksuzni model Volkswagen Phaeton, dok je nakon 2016. godine fokus preusmjeren na proizvodnju električnih vozila.

Tokom više od dvije decenije rada, u fabrici je proizvedeno oko 200.000 vozila, što je znatno manje od godišnje proizvodnje u glavnom pogonu Volkswagena u Wolfsburgu.

Razlozi zatvaranja

Zatvaranje fabrike dolazi u trenutku kada se Volkswagen suočava s nizom izazova na globalnom tržištu. Slaba potražnja za automobilima u Kini i Evropi, visoki troškovi proizvodnje, kao i američke carine dodatno su opteretile poslovanje kompanije.

Prema dostupnim podacima, Volkswagen je na kraju trećeg kvartala 2025. godine prijavio neto gubitak od oko milijardu eura, što predstavlja njegov prvi kvartalni gubitak u posljednjih pet godina, prenosi Deutsche Welle.

Šta će biti s pogonom u Drezdenu

Iako se proizvodnja gasi, fabrika u Drezdenu neće biti potpuno zatvorena. Volkswagen planira da prostor prenamijeni u inovacioni i istraživački centar, u saradnji s akademskim i tehnološkim institucijama, s fokusom na razvoj oblasti poput umjetne inteligencije, robotike i mikroelektronike.

Širi značaj odluke

Odluka Volkswagena ima i snažnu simboličku težinu, jer se radi o prvom zatvaranju proizvodnog pogona u Njemačkoj od osnivanja kompanije 1937. godine. Ona istovremeno ukazuje na duboke promjene kroz koje prolazi evropska automobilska industrija, suočena s tranzicijom ka električnim vozilima, rastućom globalnom konkurencijom i promjenama potražnje.

Za Volkswagen, ovaj potez predstavlja dio šireg procesa restrukturiranja i prilagođavanja novim tržišnim uslovima, koji će u narednim godinama imati ključan uticaj na budući smjer kompanije.