Vlada FBiH razmatra korekciju cijene uglja što će za sobom povući poskupljenje struje

0

Ministarstvo energije, rudarstva i industrije FBiH potpisalo je danas sa Savezom sindikata radnika rudnika u FBiH produženje aktuelnog kolektivnog ugovora i on će važiti do potpisivanja novog.

– Zahtjev Sindikata za novom satnicom je 2,70 KM. Mi u ovom trenutku razmatramo i opciju korekcije cijene uglja, koja bi povukla za sobom i efekat povećanja cijene električne energije. O toj opciji trenutno razmatramo. Do trenutka početka ili finalizacije pregovora imat ćemo i finalan stav. Danas smo poslali još jednom i zahtjev prema „Elektroprivredi BiH“ i upravi i Nadzornom odboru za jedan hitan sastanak – rekao je Nermin Džindić, ministar energije, industrije i rudarstva FBiH.

Sastanak bi trebao biti održan za sedam dana, u srijedu naredne sedmice, bit će razgovarano o nastavku pregovora sa sindikatima i stanju u rudarstvu, kao i potezima koje će povlačiti Vlada FBiH i Ministarstvo energije, rudarstva i industrije FBiH.

Govoreći o stanju u “Aluminiju”, odnosno ponudama koje pristižu, Džindić je naveo da je počelo razmatranje prijedloga izraelsko – kineskog konzorcija.

– Ono što su preduvjeti navedeni u tom materijalu mi tek sad analiziramo, jer je materijal na 100 stranica na engleskom jeziku, tek smo ga preveli i analiziramo stranicu po stranicu. Preduvjeti su, po meni, neprihvatljivi i sa analizom. Vrlo brzo će Vlada sjesti i razmatrati već na narednoj sjednici cjelokupnu ponudu ili analizu, kako god je želite nazvati, i tome se očitovati i zakazati novi sastanak sa izraelsko – kineskim konzorcijem – rekao je Džindić.

On je naveo i kako je iz Ujedinjenih Arapskih Emirata stigla ponuda za sastanak, te se čeka potvrda termina. Sastanak će, prema riječima ministra, biti održan najvjerovatnije naredne sedmice.

Ministar Džindić je komentirao i eventualni povratak automobilskog giganta Volkswagena u BiH.

– Kompanija Volkswagen je u većinskom vlasništvu Volkswagen Sarajevo i kao takva ima odgovarajući spor i probleme na relaciji s upravom Preventa koji je manjinski vlasnik Volkswagen Sarajeva. Jedan od preduvjeta koji je menadžment Volkswagena stavio pred Vladu je da se iz vlasništva isključi Prevent. Prevent naravno nije pristao i sada je tu spor između dvije privatne kompanije. Mi se tu kao Vlada ne možemo miješati. Pokušali smo u nekom procesu medijacije napraviti, zbog interesa građana i novih radnih mjesta neko kompromisno rješenje – rekao je Džindić.

Volkswagen Sarajevo, prema riječima Džindića, ulaže ali ne u dovoljnoj mjeri i ne onoliko koliko su bili njihovi prvobitni planovi za Sarajevo.

– Taj spor između Volkswagena i Preventa iz Njemačke se prenio u Sarajevo i još uvijek traje. Mi na to ne možemo utjecati – rekao je Džindić.

(avaz.ba)