Više od riječi: Ovo su četiri najmoćnija slogana

0

Veoma jednostavno pisanje sa efektnom porukom je prava magija. Teško je ubijediti nekoga ili izraziti značenje u samo nekoliko riječi, ali upravo to je smisao slogana. Brendovi koji su to uspjeli i čiji slogani najsnažnije motivišu su na vodećim pozicijama.

Najbolji slogani su veoma kratki ali govore mnogo. Oni utiču na recipijente na mnogo dubljem nivou i  predstavljaju mnogo više od robe.

Ovo su četiri najpoznatija slogana kompanija širom svijeta koji veoma motivišu, prema sajtu Addicted2success:

Nike – Just do it.

Do danas ovaj slogan je ostao jedna od ključnih komponenti brenda. Slogan ohrabruje da ukoliko želite nešto da uradite – samo uradite to! Veoma je inkluzivan: dok je Reebok targetirao one koji se bave aerobikom, Nike je odabrao drugačiji pristup. Umjesto da svoj marketing usmjeri samo na sportiste i trkače, proširio je svoju liniju proizvoda tako da odgovaraju svakodnevici prosječnog kupca.

Poznati sportisti su oduvijek promovisali Nike ali došlo je do blage promjene nakon što su ljudima slali jasnu poruku ’Just do it’ i aktivirali ih naglašavajući da nema izgovora i da sa istoga trenutka krenu da se bave sportom. Tako je Nike prestao da bude isključivo sportski i postao modni trend.

The Drew League – No Excuse. Just Produce.

Čovječe, završi to. Sada. Izgovori su jeftini. Pronađi način da to uradiš i budi uspješan, odjekivao je glas Kobea Bryanta promovišući Drew League. Prije četrdeset godina u Los Anđelesu ova liga je podrazumijevala šest timova koji su igrali uličnu košarku u opasnom kraju.

Slogan glasi ’Nema opravdanja, samo rezultata’. Liga je mnogo značila lokalnoj omladini, a u Drew su bivale uključene i svjetske zvjezde tokom godina. Riječi jasno iskazuju da nema veze ko si, ni odakle si došao – svi su jednaki i igraju istu igru.

Za razliku od Nike slogana koji je stasao pod budnim okom marketinga, ovaj slogan je potekao iz tradicije i strasti.

Apple – Think Different.

U 1997. godini Apple se srozavao, a prioritet Stevea Jobsa bilo je obnavljanje imidža kompanije. Kampanja ’Razmišljaj drugačije’ ne samo da je povratila ugled korporacije već je postala paradigma kreativnog marketinga. Bilo je nekoliko zanimljivih poduhvata u poslovanju ove kompanije, kao što je nedostatak proizvoda. Reklama Think Different je bila aktuelna na TV-u ali se proizvod nije pojavljivao u štampi i magazinima. Dok se konkurencija smijala brend Apple je postao ikona.

Mnogi tvrde da moto nije bio ni pametan ni kreativan i da je bio snishodljivi odgovor na reklamu IBM-a u to vrijeme koja je glasila ’Think’ (misli). No Stiv Jobs nije vjerovao u život sa ograničenjima, a ovaj slogan to i dokazuje.

Audi – Never Follow.

Kada je riječ o automobilima, kompanije streme ka bazi lojalnih i dosljednih potrošača. Dakle slogan mora da komunicira naslijeđe, ne samo novine, ali da opet obuhvata sve modele. Pamtljiva i efektna poruka daje vozačima prostor da razmišljaju o prošlosti, sadašnjosti i budućnosti automobila.

Godine 1971. Audi je imao jedan od najdužih slogana koji je glasio ‘Vorsprung durch Technil.’ a koji na američkom tržištu nije mogao dovoljno dobro da se prevede pa je promijenjen u ’Istina u inženjeringu’ za njihove kupce.

Never Follow je zapravo prethodio ovom sloganu. U 2002. godini Audi je pokrenuo jednu od manjih kampanja. Ovo je bio samo jedan od mnogih takmičarskih poteza u teškoj konkurenciji automobilske industrije. Slogan ne ističe napredne tehnologije ili performansi, nego naglašava inovacije i pravac ka otvorenom putu.