U zemljama regije najbolji brandovi Milka i Coca-Cola, u BiH Argeta

0

Milka i Coca-Cola su najbolji brandovi u zemljama regije, a Violeta je jedini bh. brand među najjačih deset u BiH. Ovo su rezultati ovogodišnjeg istraživanja Agencije “Valicon” o snazi brandova iz kategorija roba široke potrošnje.

Prema ovom istraživanju Milka i Coca-Cola su među najboljih brandova deset u svim zemljama.

U prvih pet je i Smoki, koji također ima „izvozni” uspjeh kada se radi o njegovoj snazi branda na drugim tržištima.

Istraživanje još pokazuje da Srbija i Hrvatska ne „uvoze” regionalne brandove, odnosno na listama dvije najveće zemlje regije su domaći ili globalni brandovi – u Hrvatskoj svega tri, a u Srbiji četiri globalna brenda.

Hrvatska je najveći „izvoznik” brandova, a u četiri slučaja su hrvatski brandovi među top 10 u drugim zemljama (Vegeta u BiH i Makedoniji, te Cedevita u BiH i Sloveniji). Srbija ima dva (Smoki i Jaffa u BiH), a Slovenija jednog (Argeta u BiH i Makedoniji) predstavnika na listama van svojih tržišta.

Bosna i Hercegovina je najveći „uvoznik” regionalnih brandova. Pet od najboljih deset u BiH potiče iz regije – dva hrvatska (Cedevita i Vegeta), dva srbijanska (Smoki i Jaffa) i jedan slovenski (Argeta) brand.

Makedonija je najveći „uvoznik” globalnih brandova. Samo tri lokalna branda su među top 10 u Makedoniji, ali i samo dva regionalna (Argeta i Vegeta). Globalni brandovi su zauzeli pet pozicija – Milka, Coca-Cola, Orbit, Nescafe i Pepsi.
Sve zemlje, izuzev Bosne i Hercegovine, među deset najjačih brendova imaju lokalni brend mineralne vode.

Radenska je treća u Sloveniji, a u Hrvatskoj je pored Jamnice tu i Jana (u kategoriji negazirane vode). Knjaz Miloš je u Srbiji na petom, a Pelisterka na osmom mjestu u Makedoniji. Tržište BiH je fragmentirano, te brendovi mineralne vode ne uspijevaju postići veliku snagu brenda.

Kada je riječ o regionalnoj listi vidi se da je uspjeh hrvatskih brandova na lokalnom tržištu (prve četiri pozicije u Hrvatskoj drže hrvatski brendovi), zajedno sa uspjehom na drugim tržištima doprinio da su u prvih pet u regiji dva branda iz ove zemlje – Vegeta i Cedevita.

Violeta, kao jedini bh. brand među najjačih deset u BiH, je jedini iz kategorije toalet papira koji se uspio probiti među najbolje, čak i kada se promatraju ostale zemlje. Ipak, na regionalnoj listi je Paloma daleko bolja (15. mjesto), iako nije među prvih 10 lokalno ni u jednoj zemlji. Međutim, tijekom godina, Violeta bilježi sve veću snagu branda i na regionalnom nivou.

Bosna i Hercegovina, koja se dugo nazivala Jugoslavijom u malom, i sada među svojih deset najsnažnijih ima brandove iz cijele regije (osim makedonskih). BiH je „otvorenija” za regionalne, nego za globalne brendove, pokazalo je istraživanje.

Top 10 brandova u BiH

1.Argeta
2.Milka
3.Coca Cola
4.Cedevita
5.Violeta
6.Smoki
7.Jaffa Cakes
8. Vegeta
9. Orbit
10. Nivea