Prvi baterijski voz u Hrvatskoj proizvođača Končar – Električna vozila pušten je u promet.
Baterijski voz koristit će se za prijevoz putnika na neelektrificiranoj mreži željezničkih pruga u RH (maksimalna brzina 120 km/h). Za pogon će koristiti baterije koje se pune isključivo na punionicama, najviše 30 minuta. Za punjenje mu je potebno samo pola sata, nakon čega će moći nesmetano voziti 200 kilometara.
Voz ima 113 sjedećih i 114 stajaćih mjesta.
Voz će voziti na relaciji Virovitica – Bjelovar, a koristit će se i za ispitivanje punionica koje su u završnoj fazi izgradnje, izvijestio je HRT.
Nakon puštanja u rad punionice u kolodvoru Split Predgrađe, što se očekuje sredinom decembra ove godine, baterijski voz počet će voziti na relaciji Split – Kaštel Stari.
Dvodijelna kompozicija
Baterijski voz dvodijelna je niskopodna kompozicija opremljena rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima, prostorom za bicikle i toaletima prilagođenim ulasku osoba u invalidskim kolicima, a kompletan putnički i vanjski prostor je pod videonadzorom.
U prostoru za putnike postavljeni su monitori za prikaz videosadržaja. Uz vizuelne i audionajave kolodvora i stajališta, putnicima u vozu omogućen je besplatan pristup internetu (WiFi).
Spajanje s niskopodnim vozovima
U prometu je moguće funkcionalno spajanje baterijskih vozova s niskopodnim vozovima nove generacije, čime se osigurava veći kapacitet.
Baterijski voz proizveden je u sklopu projekta “Primjena zelenih tehnologija u željezničkom putničkom prijevozu”, koji se finansira iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021.-2026.(NPOO).
U sklopu projekta u maju je u promet pušten i elektrobaterijski voz koji redovno vozi na relaciji Zagreb-Bjelovar-Zagreb, a projekt uključuje i izgradnju šest punionica u kolodvorima Bjelovar, Virovitica, Osijek, Varaždin, Pula i Split Predgrađe.
Iskorak hrvatske industrije
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković istaknuo je da je prvi baterijski voz veliki iskorak hrvatske industrije.