Hrvatska počinje spajanje ceste s autoputem ka Banjaluci

0

U Hrvatskoj su počele pripreme za izgradnju pristupne saobraćajnice koja će povezati most na Savi kod Gradiške sa auto-putem Zagreb-Beograd, rečeno je u “Hrvatskim cestama”.

Tamara Pajić iz Kancelarije za odnose sa javnošću “Hrvatskih cesta”, koje su zadužene za izgradnju tog puta, rekla je “Nezavisnim novinama” da je u toku postupak javne nabavke za radove i usluge nadzora za taj dio projekta.

List navodi da je prema skici vidljivo da će biti izgrađen novi granični prelaz na hrvatskoj strani, čime se, barem kako se čini, uklanjaju spekulacije iz proteklih godina da će Hrvatska samo skrenuti auto-put ka postojećem prelazu u Novoj Gradišci, u koji je uloženo više desetina miliona evra kako bi bio usklađen sa evropskim šengenskim standardima.

“Takođe je vidljivo da će prilazni put imati profil auto-puta i biće sa dvije petlje spojen na sporedne puteve”, navode “Nezavisne novine”, te podsjećaju da je Uprava za indirektno oporezivanje /UIO/ BiH već završila izgradnju graničnog prelaza na BiH strani mosta.

Prema planovima “Hrvatskih cesta”, novi granični prelaz bio bi otprilike jedan kilometar udaljen od mosta na Savi, a između tog mosta i prelaza predviđen je manji most iznad rukavca Strug.

Nakon graničnog prelaza predviđena je izgradnja još jednog mosta preko kanala Nova Sava, a kod Novog Varoša predviđena je izgradnja prve petlje, koja će auto-put spojiti s postojećom cestom prema Okučanima. Kilometar dalje prema auto-putu predviđena je izgradnja jednog nadvožnjaka za lokalni put i nešto dalje jedan prolaz iznad auto-puta za divlje životinje.

Odmah nakon ovog prolaza predviđena je izgradnja druge petlje na isti put, a u nastavku te petlje nalazi se postojeće priključenje na auto-put Zagreb-Beograd.

Ukupna dužina puta iznosi oko osam kilometara, a “Hrvatske ceste” bi u njegovu izgradnju trebalo da ulože oko 70 miliona evra. Veći dio sredstava za hrvatski dio projekta obezbijeđen je iz evropskih fondova.

Što se tiče trenutnih radova, Pajićeva kaže da su na mostu u potpunosti izvedeni šljunčani piloti.

“Izvedena je velika većina nasipa od postojeće E-661 ceste prema budućem mostu. Izgrađen je propust u trupu cestovnog nasipa. Izgrađen je cestovni prolaz na lokaciji krune odbrambenog nasipa na desnoj strani Save”, rekla je Pajićeva.