U BH Telecomu ne znaju gdje su položili 1.200 kilometara kablova

0

Čast je i privilegija biti na poziciji vršioca dužnosti generalnog direktora “BH Telecoma”. To je veoma bitna korporacija za bh. društvenu zajednicu. Sve oči uprte su u “BH Telecom”, jer mi omogućavamo komunikaciju s našim građanima, kompanijama, javnom administracijom…

Ovo je za “Avaz” rekao Amel Kovačević, koji je na toj poziciji od oktobra 2023. godine. Istakao je da kompanija ima dugu i prepoznatljivu tradiciju, u koju su hiljade ljudi uložile svoja znanja, živote i iskustva.

Naglasio je da je “BH Telecom” profitabilna kompanija, ali da je ta profitabilnost opadala tokom niza godina.

– Jedan od ključnih razloga za to jeste neadekvatna organizaciona struktura. Naši poslovni procesi nisu dobro definirani, komplicirani su i zamršeni do te mjere da je čudo da smo uopće išta uspjeli realizirati u takvom stanju. Drugi dio problema jeste kompleksan sistem nabavki – kazao je Kovačević.

Istakao je da, iako su svi procesi pokriveni dokumentacijom, česte su bile situacije da su nabavljena skupa rješenja ili da su nabavke vršene od istih dobavljača iako se u nekim slučajevima radilo o robama široke potrošnje ili uslugama koje može pružiti veći broj dobavljača.

– Tu su i realizirane odluke u oblasti investicija, koje, iz moje perspektive, nisu bile najlogičnije i najracionalnije. Naš zadatak, uz unapređenje poslovanja, jeste da preispitamo nabavke i investicije u kojima ustanovimo nelogičnosti. Primjetan je nedomaćinski odnos prema određenim resursima i procesima, jedan od njih je polaganje kablovske infrastrukture. Za 1.200 kilometara kablova ne znamo gdje se nalaze, jer nisu evidentirani u bazama geopodataka – otvoreno je rekao Kovačević.

Amel Kovačević

Osvrnuo se i na 5G mrežu, od koje je BiH još daleko.

– Nedavno smo započeli s implementacijom 4G+ mreže i još nismo adekvatno pokrili cijelu državu, što predstavlja jednu od najskupljih investicija. Nismo imali dovoljno vremena da tu tehnologiju dovoljno eksploatiramo. Naši korisnici imaju nove navike ponašanja pri konzumiranju mobilnog interneta, a to zahtijeva veće kapacitete naše mobilne telefonije. Trudimo se da i ovo što imamo podignemo na još zavidniji nivo, da pojačamo signal 4G+ mreže tamo gdje je ona neophodna kako bismo pružali kvalitetnu uslugu našim korisnicima. 5G mreža je, prije svega, važna za poslovne modele, procese i industrijske kapacitete. Mislim da je mnogo mudrije da se koncentriramo prvo na implementaciju optičkih vlakana, nakon čega je prirodno da 5G mreža dođe u fokus – rekao je Kovačević.

Kvalificirani projekti

Ova kompanija je uložila 29 miliona KM u projekt “BH ContentLab”, najveću domaću platformu za produkciju audio-vizuelnih sadržaja. Ali, sudeći prema svemu, to nije najisplativija investicija.

– 6,3 miliona KM je preostalo da se realizira. Mi smo bili jedini investitori u filmsku industriju u BiH i jasno je da nismo dorasli tom biznisu. Ne znamo ništa o filmu. Ne znamo koji je dobar, koji nije, koji hoće, a koji neće imati željeni finansijski povrat, kome da prodamo određeni film… Tako da je ta pozicija nezahvalna za “BH Telecom”. Mi treba da i dalje podržavamo bh. kinematografiju, ali ne želimo biti jedini investitor u te projekte. Zato smo se kao Uprava opredijelili da preostali iznos, koji je nešto viši od 6 miliona KM, investiramo u one kvalificirane projekte koji donose najmanje 50 posto osiguranih sredstava od drugih koproducenata. Želimo da diverzificiramo naš rizik, želimo da tržište prepozna da li su to kvalitetni projekti. Šta će dalje biti, pitanje je koje trebamo otvoriti. Mi smo tu da podržavamo bh. kinematografiju i to želimo raditi i u budućnosti, samo što to treba biti na održivim osnovama za kompaniju “BH Telecom” – zaključio je Kovačević.

Trebaju nam optička vlakna

Kovačević je objasnio kako je u prošlosti svaka kuća bila povezana bakrenom telefonskom žicom, ali da je ta tehnologija zastarjela i prevaziđena za potrebe pružanja interneta velikih brzina.

– Trebaju nam optička vlakna kroz koja ćemo pružiti kvalitetan i brz internet, koja će doći do svakog doma i preduzeća u gradu ili selu. Nažalost, to još nije slučaj i naš prioritet je raditi na toj promjeni. Vizija ove uprave je da “BH Telecom” postane vodeći digitalni integrator bh. društva – poručio je Kovačević.

Koristimo umjetnu inteligenciju

Istakao je da će se “BH Telecom” fokusirati na digitalizaciju, ali i na uvođenje umjetne inteligencije, novih rješenja, novih servisa, pojačavanje signala…

– Od kompanije koja je lider u telekomunikacijskoj industriji očekujete da prati trendove, pruži kvalitetno korisničko iskustvo, što znači da korištenje umjetne inteligencije u telekomunikacijskom sektoru nije tabu tema. Moje lično iskustvo s umjetnom inteligencijom, kao nekome ko je radio na različitim poslovima, vrlo je korisno – istakao je Kovačević.