Turci na korak do ostvarenja sna: Fabriku za proizvodnju prvog domaćeg automobila otvaraju 29. oktobra

0

Počinje odbrojavanje za otvaranje prve nacionalne fabrike automobila u Turskoj

Turskoj javnosti preostalo je samo još sedmicu dana da dočeka dugo očekivano otvaranje masivnog proizvodnog pogona u kojem će se proizvoditi prvi domaći automobilski brend u zemlji za koji se očekuje da će na cestu u narednim mjesecima.

Očekuje se da će u okviru ceremonije otvaranja u sjeverozapadnoj pokrajini Bursa 29. oktobra, koja se poklapa sa 99. godišnjicom Turske Republike, s proizvodne trake sići i Toggov prvi potpuno električni SUV, piše turski Daily Sabah.

Ovaj događaj će Tursku i predsjednika Recepa Tayyipa Erdogana približiti ispunjenju dugogodišnjeg sna o proizvodnji prvog nacionalnog automobila u zemlji.

Turski lider dugo je insisitirao da se napravi domaći automobil kao dio njegove vizije za pretvaranje Turske u ekonomsku silu, prenosi BiznisInfo.

Fabrika je izgrađena na površini od 1,2 miliona kvadratnih metara u okrugu Gemlik u Bursi.

Izgradnja Toggovih inženjerskih, dizajnerskih i proizvodnih pogona počela je sredinom 2020. godine, gotovo dvije godine nakon što je predsjednik Erdoğan predstavio konzorcij, koji vodi bivši izvršni direktor tehnološkog giganta Bosch Mehmet Gürcan Karakaş.

Inače, Bursa se naziva automobilskom prijestolnicom zemlje jer je dom proizvodnih pogona mnogih stranih brendova, uključujući tursko-francusko zajedničko ulaganje Oyak Renault i Tofaş, zajedničko ulaganje turskog Koç Holdinga i italijansko-američkog proizvođača automobila Fiat Chrysler.

Drugi pokušaj

Vozilo proizvodi konzorcij pet turskih kompanija pod nazivom Automobile Initiative Group of Türkiye, ili Togg, u saradnji sa Unijom komora i robnih berzi Turske (TOBB).

U decembru 2019. godine, Erdoğan je predstavio prototip SUV-a i limuzine Togga, potpuno električne i modele C-segmenta.

Očekuje se da će SUV doći na tržište u prvom tromjesečju 2023. godine i bit će prvo električno sportsko terensko vozilo proizvedeno u kontinentalnoj Evropi od strane netradicionalnog proizvođača.

Togg će proizvoditi pet različitih modela – SUV, limuzina, C-hečbek, B-SUV i B-MPV – do 2030. godine. Masovnu proizvodnju SUV-a pratiće sedan.

Brend ima za cilj da proizvede milion vozila u pet različitih segmenata do 2030. godine. Automobil je dizajnirala italijanska dizajnerska kompanija Pininfarina, koja je kreirala modele za Ferrari i kalifornijskog proizvođača električnih automobila Karma.

Togg se odlučio za kompaniju Farasis za naprednu tehnologiju litijum-jonskih baterija kao svog poslovnog partnera za baterije.

Očekuje se da će automobil dostići 80% napunjenosti za manje od 30 minuta uz brzo punjenje. Imaće domet od 300 do 500 kilometara.

Testovi na stazi su pokazali da će automobilu trebati oko 7,6 sekundi da ubrza od nule do 100 km/h sa 200 konjskih snaga, a manje od 4,8 sekundi sa motorom od 400 konjskih snaga.

Togg je drugi pokušaj Turske da proizvede automobil turske proizvodnje. Tokom 1960-ih, grupa turskih inženjera napravila je prototip automobila nazvanog Devrim, ili “Revolucija” na engleskom. Od projekta se kasnije odustalo.