Transformacija Budve: Projekt od 700 miliona eura

0

MK Group je nadležnim institucijama predstavila inicijativu za razvoj Budvanske rivijere kroz projekat vrijedan 700 miliona eura, koji predviđa modernizaciju “Slovenske plaže” i hotela “Aleksandar”, izgradnju novih hotela i kongresnog centra, očuvanje više od 100.000 m² zelenih površina i unapređenje infrastrukture Budve.

Kompanija MK Group uputila je zvaničnu inicijativu nadležnim državnim institucijama, odnosno Vladi Crne Gore i Savjetu za privatizaciju i kapitalne projekte, kojom je predstavila viziju razvoja HG Budvanska Rivijera, dok je pismo o namjerama uručeno Nikoli Jovanoviću, predsjedniku Opštine Budva, saopštila je kompanije.

MK Group predlaže dalji razvoj turističkog naselja, sa brojnim javnim, ekološkim, rekreativnim, ugostiteljskim, komercijalnim, kulturnim i drugim sadržajima na lokalitetu sadašnjeg turističko-hotelskog kompleksa ‘Slovenska plaža’ i hotela ‘Aleksandar’, a koji se nalaze u vlasništvu HG Budvanske Rivijere.

Za realizaciju projekta neophodno je adekvatno restrukturiranje HG Budvanska Rivijera, na osnovu važećih zakona Crne Gore, o čemu će odluku donijeti nadležni državni organi. MK Group pokazala je spremnost za različite modele restrukturiranja uz puno uvažavanje interesa dioničara, zaposlenih, kao i svih drugih zainteresovanih strana, a posebno lokalne zajednice, navodi se u saopštenju.

Atrakcija tokom cijele godine

Primat nove vizije su, kako se ističe, održivi parametri koji su u pogledu izgrađenosti značajno niži od važećih parametara definisanih na osnovu postojećih urbanističkih planova.

Dodaje se da je razvoj visokokvalitetnog turizma u Budvi imperativ i podrazumijeva dovođenje više svjetskih 5 star hotela, kao i kongresnog centra “koji će omogućiti da Budva bude aktivna tokom cijele godine, a ne samo u ljetnjim mjesecima”.

Procijenjena vrijednost ovakvog idejnog rješenja iznosi 700 miliona eura.

– Ono što prepoznajem kao najznačajnije vrijednosti koje ovaj projekat donosi su, prije svega, zelene površine koje je ovaj projekat u potpunosti sačuvao na više od 100.000 metara kvadratnih. Drugi benefit na kome bih i sam lično insistirao je rasterećenje saobraćaja izgradnjom dodatnog podzemnog parking prostora sa kojim Budva ima dugogodišnji problem. Jasno je da bi ovakav projekat unaprijedio turističku ponudu i prateću infrastrukturu, otvorio nova radna mjesta, podstakao lokalnu privredu i mala preduzeća i ojačao međunarodnu prepoznatljivost Budve i Crne Gore kao destinacije visokog kvaliteta – rekao je Nikola Jovanović, predsjednik Opštine Budva.

Svjetski tim arhitekata

Kompanija MK Group je radi razvoja koncepta ovog plana i idejnog rješenja angažovala britansku arhitektonsku kuću Make, koja svoje razvojne timove ima u Londonu, Hong Kongu i Šangaju. Pored Make-a, dio tima čine i jedan od najboljih svjetskih biroa za uređenje slobodnih površina i masterplanning Aspect Studios iz Londona i tim za održivi razvoj iz studija MSTEP, takođe iz Londona.

– Prava je rijetkost da potencijalni investitor sa tolikom pažnjom sagledava sve postojeće resurse, a posebno postojeće zelene površine uzimajući u obzir sve načine da ih sačuva i integriše u novo rješenje, kao što je u ovom projektu uradila MK Group. Prioritet je bio da svi građani Budve imaju otvoren pogled na more i pejzaž, čime se kompanija vodila prilikom postavljanja svih objekata. Ovakvim humanim pristupom je omogućena urbana sanacija ne samo Slovenske plaže, već i cijele opštine. Najbolje savremene primjere svjetske prakse pretočili smo u viziju nove Budve – poručila je arhitektica Katy Ghahremani i direktorka firme Make iz Londona.

Podsjetimo da je na čelu MK Grupe Aleksandar Kostić. Kompanija će o svim daljim koracima vezanim za projekt blagovremeno obavještavati javnost,