Njemačka automobilska industrija izlazi iz perioda zastoja, zaustavljanja proizvodnje i pada prodaje. No, oporavak neće biti brz ni lagan.
Ovaj sektor zapošljava veliki broj ljudi u Njemačkoj, a izvoz je od vitalne važnosti za ekonomiju cijele zemlje.
No, potražnja je opala i industrija se suočava s velikim izazovima u prijelazu na “zelenu tehnologiju”, a stručnjaci kažu za CNBC da se boje za budućnost ovih kompanija.
– Proizvođači automobila značajno doprinose njemačkoj ekonomiji. Gotovo milion dobro plaćenih radnih mjesta ovisi o ovom sektoru, od čega polovina na prosperitetnom jugu Njemačke – izjavio je za CNBC ekonomista Felix Roesel, koji radi u njemačkom uglednom institutu Ifo.
Prema njegovim riječima, ekonomski pad sada ugrožava hiljade radnih mjesta, dohtoke i porezne prihode duž čitavog lanca snabdijevanja. Upozorava da se autoindustrija suočava s velikim izazovima.
– Sigurno ćemo vidjeti pad u ovoj industriji iz nekoliko razloga. Mnogi proizvođači automobila ne mogu iskoristiti svoje pune kapacitete jer su mnogi međunarodni lanci snabdijevanja ozbiljno poremećeni ili se ograničenja zbog javnog zdravlja i dalje primjenjuju u tvornicama – kazao je on.
Dodao je da su prodavci automobila morali zatvoriti pogone više sedmica tokom perioda gašenja.
– A potrošači, koji se plaše nezaposlenosti i smanjenja prihoda, odgađaju kupovinu. Ovo je toksična mješavina za proizvođače automobile – istaknuo je Roesel.