Tesla dominira evropskim EV tržištem

0

Električni SUV uspio je da zbaci sa trona čak i automobile koji imaju motore sa unutrašnjim sagorijevanjem kao što su Dacia Sandero i Volkswagen T-Roc kako bi zauzeo prvo mjesto, piše TheNextWeb.

To je dovelo do situacije da kompanija Tesla dominira evropskim EV tržištem, jer je njen model Y bio najprodavaniji evropski automobil po svim kategorijama u prvoj polovini ove godine.

Kompanija Elona Muska je tako prodala 138.814 Modela Y svog električnog vozila (EV) između januara i juna ove godine, što je skoro duplo više u istom periodu prethodne godine. Tesla je, osim toga, zauzela i drugo mjesto sa svojom limuzinom – Modelom 3.

Volvo XC40, Volkswagen ID.4 i Volkswahen ID.3 zauzeli su treće, četvrto i peto mjesto, pokazuju podaci britanske kompanije JATO Dynamics, specijalizovane za praćenje i pružanje podataka o automobilskoj industriji.

U odnosu na isti period prošle godine, tržišni udio kompanije Tesla porastao je tako za 1,3 procentna poena, odnosno sa 1,53 na 2,82 posto. To predstavlja najveći porast među 116 evropskih automobilskih brendova.

Tesla je od januara agresivno počela da snižava cijene u Evropi, ali i drugim svjetskim tržištima, uključujući tu Kinu i SAD, što je izgleda bez sumnje povećalo isporuke.

Vlasnik ove kompanije, kontroverzni milijarder Elon Musk, u aprilu je najavio da će Tesla dati prioritet “masovnoj proizvodnji nad profitom”, u pokušaju da podstakne tražnju i pokori konkurenciju. Prema polugodišnjim rezultatima, izgleda da njegova taktika funkcioniše.

U Velikoj Britaniji je, na primer, kompanija smanjila cijene za čak osam hiljada funti, dok je u Njemačkoj najveće sniženje iznosilo 9.100 eura.

Povećanje dostupnosti automobila nakon početka lokalne proizvodnje u Nemačkoj, ali naravno i smanjenje cijena objašnjava rast kompanije, komentariše Felipe Munjoz, analitičar iz JATO Dynamics.

Dok Tesla dominira evropskim EV, drugi brendovi se bore među sobom

S druge strane, ostali brendovi imali su takođe svoja pomjeranja na tržištu. Fiat 500e popeo se na šesto mjesto na rang listi, ostavaljući iza sebe svog direktnog konkurenta u kategoriji gradskih automobila Dacia Spring. Ovaj automobil zauzima deseto mjesto među najprodavanijim evropskim električnim vozilima.

Dok na primjer, Reno Twingo EV i Zoe nisu ušli čak ni u top 20.

Kada je u pitanju rangiranje brendova za mjesec jun, Tesla je i ovdje prva sa udjelom od 13,1 posto, što predstavlja povećanje od 0,7 procenta u odnosu na maj ove godine. Volkswagen ide odmah za ovom kompanijom, ali sa udjelom ispod 10 procenta, odnosno 8,5 odsto, ali i to predstavlja povećanje u odnosu na maj.

Trećeplasirani u ovoj kategoriji je BMW sa 7,9 procenta udjela, koji je u prednosti u odnosu na Mercedes-Benz sa 7,4. Konačno, ostatak družine koji je ušao u top sedam brendova su Volvo na petom mjestu koji bilježi pad na 6,2 procenta sa prethodnih 6,5, dok su šesto i sedmo mjesto zauzeli Audi i Peugeot sa 5,3 odnosno 4,7 odsto.

Dok Tesla dominira evropskim EV tržištem, Volkswagen grupa u koju spadaju VW, Audi i Skoda vode u kategoriji “automobilske grupe” sa 19,9 posto tržišnog udjela. S druge strane, Stellantis, odnosno krovna organizacija za Fiat, Peugeot, Alfa Romeo i još dosta drugih zauzela je drugo mjesto u ovoj kategoriji sa 14,3 procenta, dok je Tesla blizu trećeg mjesta. Sa trenutnim rastom Tesla tržišnog udjela, ne bi iznenadilo da ova pojedinačna kompanija pobjedi “automobilske grupe” u budućnosti.

(Benchmark.rs)