Tender za izgradnju mosta na Savi kod Gradiške, gotovo deset godina od početka projekta, biće raspisan naredne sedmice ili najkasnije za deset dana, a radovi bi trebalo da počnu na proljeće, potvrđeno je ekskluzivno “Nezavisnim” u Ministarstvu komunikacija i transporta BiH i Ministarstvu saobraćaja i veza RS.
Kako je rekao Igor Pejić, sekretar Ministarstva, danas ili sutra biće raspisane javne konsultacije koje, prema propisima EU, prethode raspisivanju tendera i traju pet dana. Pejić je ovo rekao nakon što su mu se “Nezavisne” obratile poslije pisanja hrvatskih medija da su sredstva koja je Hrvatska namijenila za most kod Gradiške preusmjerena u izgradnju pelješkog mosta.
On tvrdi da činjenica da je Hrvatska preusmjerila sredstva ne znači da tender neće biti raspisan i ističe da je Hrvatska u završnim pregovorima s Evropskom investicionom bankom da obezbijedi kredit za dvadesetak miliona vrijednu hrvatsku polovinu ovog mosta.
Neđo Trninić, ministar saobraćaja i veza RS, rekao je da će ovaj projekat biti kruna plana izgradnje mreže autoputeva u RS.
“Mnogo smo čekali, međutim tu nije bilo krivice RS. To je međunarodni projekat Hrvatske i BiH. Istina, treba biti pošten i reći da opstrukcije nisu dolazile s bh. nego s hrvatske strane”, rekao je Trninić. On je dodao da će konačno tek s mostom biti zaokružena izgradnja novog graničnog prelaza, koji će biti lociran kod budućeg mosta.
Pejić ističe da više neće biti moguće da se projekt odgađa.
On tvrdi da kada bude izvedena procedura izbora izvođača, biće potpisan i obavezujući ugovor, a da će Hrvatska pregovore s EIB-om završiti do proljeća, kako bi novac bio spreman za početak radova.
“Načelno su dogovorili finansiranje s EIB-om. Naš osobni dogovor je da Hrvatska projekat plati iz svog proračuna u slučaju da se iz bilo kog vrlo malo vjerovatnog razloga finansiranje ne bi riješilo, tako da nema tu nekih posebnih nejasnoća”, rekao je on. Dalje navodi da kada bude izabran izvođač i potpisan ugovor, više neće biti moguće izići iz projekta ili odugovlačiti početak bez plaćanja penala.
Naglasio je i da je bh. strana uspjela sačuvati grant EU od 6,3 miliona evra za most, te da je zaključeno da nije u redu da BiH izgubi ta sredstva jer Hrvatska nije obezbijedila svoj grant.
“Odlučeno je da grant ostane u privremenom fondu jer ima jako puno zemalja koje su zainteresirane za taj novac”, rekao je Pejić.
Rekao je da je imao stalne kontakte s Tomislavom Mihotićem, državnim sekretarom za infrastrukturu Hrvatske, Josipom Škorićem, predsjednikom Uprave “Hrvatskih cesta”, i s Borisom Majićem, voditeljom projekta na mostu Gradiška, te da su svi izrazili spremnost da se što prije započne s poslom.
Jedina stvar koja je preostala BiH da uradi je, kako je naglasio, da izabere nadzorni organ, a dodao je da su u svu proceduru uključeni i Ministarstvo saobraćaja i veza RS, kao i “Autoputevi RS”.
Za informaciju smo se prošlog ponedjeljka obratili i Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Hrvatske, ali nam do zaključenja ovog broja nije stigao odgovor.
Nezavisne novine