Tajna Zarine strategije: Kako zaraditi milijarde dok trošite 0 na reklame?

0

Nije bitno koliko imate godina, koji modni stil preferirate ili da li ste žensko ili muško. Vjerovatnoća da niste posjetili Zara prodavnicu je 0, što je isti broj koliko ova kompanija ulaže u svoju strategiju oglašavanja.

I ne, to nije šala. Zara je jedan od najuspješnijih modnih brendova na svijetu, tako da je prilično neobično da kompanija ne radi konvencionalni marketing. Iako je osnivač Zare, Amancio Ortaga, jedan od najbogatijih ljudi na svijetu i Zara prodavnice su najprometnije u tržnom centru, kompanija troši samo oko 0,3 posto prodaje na oglašavanje. Da vidimo šta se dešava iza kulisa.

Zarina priča je prilično duga, a čak ni tvrdokorni fanovi brenda zapravo ne znaju mnogo o tome kako je Zara nastala. Možda je to dio njene strategije. Zara je španski brend koji su 1975. osnovali Amancio Ortega i Rosalija Mera. Prva prodavnica nudila je jeftine proizvode sličnog izgleda popularne, kvalitetnije odeće, prenosi Bizlife.

Godine 1985. Ortega je razvio novi proces dizajna, proizvodnje i distribucije kako bi skratio vrijeme isporuke i brže odgovorio na nove trendove, koje je nazvao „instant moda“.

Tokom sljedeće decenije, Zara je počela da se agresivno širi na globalna tržišta. Danas ovaj prodavac odjeće ima skoro 3.000 prodavnica, uključujući prodavnice za žene, muškarce, djecu i dom. Zara ima prodavnice u 96 zemalja i vodeća je kompanija Inditex grupe.

Osnivač brenda, Amancio, nikada nije razgovarao sa medijima ili na bilo koji način promovisao Zaru. Dakle, uvažavanje i želja kupaca su snažno vođeni iskustvom brenda.

Zara se ne oglašava

Zara se ne bavi oglašavanjem, što znači da nećete vidjeti nijednu televizijsku reklamu, novinski oglas, bilbord ili baner na internetu. Dakle, istina je da Zara troši samo 0,3 posto svog prihoda na reklame. Ali treba napomenuti da oglašavanje nije sinonim za marketing. Zara ne koristi konvencionalne kanale oglašavanja, ali kompanija se bavi marketingom na svoj način.

Pristup odozdo prema gore znači da se dizajn kreira na osnovu neposrednih povratnih informacija kupaca. Zara zajedno kreira svoje proizvode sa svojim kupcima umjesto da troši budžete na reklame. Sve što korisnici prijave koristi se za pravljenje boljih proizvoda. Na ovaj način brend gradi lojalnost kupaca i oslanja se na potrošače da ga promovišu, a to je najmoćniji oblik marketinga.

Godine 2015, žena po imenu Miko ušla je u prodavnicu Zara u Tokiju i zatražila ružičasti šal, ali prodavnica nije imala takav. Ista stvar se skoro istovremeno desila Mišel u Torontu, Elejn u San Francisku i Žizel u Frankfurtu, koje su sve ušle u prodavnicu Zara i tražile ružičaste šalove.

Sedam dana kasnije, više od 2.000 Zara prodavnica širom svijeta počelo je da prodaje ružičaste šalove, tačnije više od 500.000 ružičastih šalova je rasprodato u roku od 3 dana.

Gdje se obično nalaze Zara prodavnice?

Ako ste ikada obratili pažnju, prodavnice Zara se uvijek nalaze u trgovačkim zonama na frekventnim ulicama u velikim metropolama. Dakle, Zara ulaže u lokacije i atraktivnost svojih prodavnica, a ne u njihovo oglašavanje. U svakom velikom gradu Zara se može naći pored velikih brendova kao što su Louis Vuitton, Armani ili Gucci, čak i ako je njihova odjeća znatno skuplja.

Još jedna stvar koja Zarin kreativni pristup čini prepoznatljivim su upečatljive poze modela. Zarine proizvode uvijek predstavljaju nepoznati modeli u različitim, ne tako uobičajenim pozama koje privlače pažnju ljudi i tjeraju ih da pričaju o njima.

Sve je ovo dio Zarine sveobuhvatne strategije, koja na ovaj način naglašava autentičnost brenda i istovremeno povećava njegovu svijest. Dakle, kada vidite model u Zara odjeći, zahvaljujući posebnim fotografijama i pozama, znate da je to Zara čak i prije nego što primijetite brend.

Da li ste znali da Zara sastavlja 150.000 izloga godišnje? Zbog svoje filozofije brze mode, izlozi se stalno mijenjaju, jer oni igraju najvažniju ulogu u prezentaciji kolekcija. Pripremajući nezaboravne i umjetničke izloge svake dvije sedmice i dva dodatna izloga tokom ljetnje i zimske rasprodaje, Zara se povezuje i komunicira sa svojim kupcima.

Iza kulisa, tim najboljih neuromarketera i drugih stručnjaka za ukrašavanje izloga testira i modifikuje brojne varijacije kako bi pronašao konačni izlog, koji se zatim izvozi u prodavnice širom svijeta.

Od samog početka, Zara je postala jedan od najpopularnijih brendova među svojim kupcima zahvaljujući svojoj sposobnosti da prati brze modne trendove, ili kako kažu, da proizvodi „svježe pečenu odjeću“. Zara prati modne trendove i stilove, kreira nove dizajne i stavlja ih u prodavnice u roku od sedmicu ili dvije, dok drugim modnim brendovima treba oko šest mjeseci. Zahvaljujući svojoj brzoj, elegantnoj i pristupačnoj odjeći, kompanija je u stanju da nadmaši svoje konkurente.

U čemu je tajna?

Tajna Zarine strategije oglašavanja od 0 posto krije se u njenoj ukupnoj strategiji brenda. Zara je od početka vodila računa da svoj brend gradi na osnovu vrijednosti svojih idealnih kupaca. Modna kompanija cilja na ljude koji su sa stilom i prate trendove, nudeći im najmoderniju odjeću u trenutku kada je traže.

Dakle, prije nego što započnete posao, pažljivo pogledajte svoje konkurente, njihove prednosti i slabosti i svoje idealne kupce da biste utvrdili njihove bolne tačke. Na osnovu ovih podataka izaberite najbolji pristup izgradnji vašeg brenda. Ako počnete sa ovim, možda nećete morati da se oglašavate za nekoliko godina.

Obucite se hladno, ponašajte se hladno i od samog početka navedite svoj brend na pravi putu. Ili, dozvolite nam da to uradimo umesto vas.

Izvor: BIZLife