Strašan pad evropske autoindustrije

0

Evropska automobilska industrija doživjela je u septembru jedan od najgorih padova u svojoj historiji. Prodaja automobila u zapadnoj Evropi u septembru je pala na 9,7 miliona vozila s 11,9 miliona u avgustu.

Ako se gledaju velike proizvođačke grupe čini se kako je najlošije prošao Daimler. Kompanija je značajno smanjila procjene ukupne prodaje Mercedes-Benza. U septembru im se prodaja praktično prepolovila.

Nijemci su tako prodali 2,3 miliona vozila ili najmanje još od sredine 2020. godine. Radi se o oko pola miliona automobila manje prodanih u odnosu na avgust. Prosječna prodaja na njemačkom nacionalnom nivou u periodu 2017.-2019. iznosila je pak 3,5 miliona vozila.

Daimler, proizvođač Mercedesa, u septembru najgore prošao

Britanska automobilska industrija doživjela je pak u septembru najgori mjesec u zadnjih 20 godina prodavši ukupno 1,2 miliona automobila.

Francuski proizvođači pali su s prosjeka od 1,7 miliona vozila od januara do avgusta na 1,6 miliona vozila, piše Jutarnji list. Prije pandemije, u 2019. godini, prodavali su po 2,2 miliona vozila mjesečno.

U Italiji je pak u septembru prodano 1,3 miliona vozila, što je 400 hiljada manje nego u prethodnom mjesecu. Podaci su to organizacije LMC Automotive.

Eksperti procjenjuju kako su razlog pada prodaje prvenstveno zastoji u lancima snabdijevanja, naročito kad je u pitanju snabdijevnje poluvodičima.

Potražnja na tržištu nije problem jer proizvođači ne stižu zadovoljiti narudžbe.

Automobilska industrija preteženo pokušava odgovoriti na ovu situaciju tako što dijelove koji nedostaju pokušava većim dijelom iskoristiti u svojim skupljim modelima koji se najbolje prodaju jer na takvim vozilima imaju najviše zarade.

Procjene LCM Automotivea govore kako sada više ne vjeruju da će prodaja u 2021. godini nadmašiti onu u groznoj 2020. godini. Uz to predviđaju da će se problemi u snabdijevanju nastaviti i tokom sljedeće godine. S obzirom da postoji relativno snažna potražnja za novim vozilima, može se očekivati rast cijena.