Predsjednik komoanije Renault, Žan Dominik Senar u intervjuu za novinsku agenciju Reuters govorio je o budućnosti električnih automobila u Evropi i izrazio zabrinutost stanjem na tržištu.
Komentarišući odnos snaga na tržištu, Senar je naveo da Kina dominira ključnim sirovinama za proizvodnju baterija za električne automobile s nultom emisijom.
Nedavna odluka Kine da ograniči izvoz dvaju metala, galijuma i germanijuma, koji se koriste u proizvodnji poluvodiča i električnih vozila, mogla bi biti poziv na uzbunu za evropsko tržište.
“Može se reći da se ‘kineska oluja’ nadvila nad rastući evropski sektor električnih vozila. Kada govorim o kineskoj oluji, govorim o snažnom pritisku koji se danas odnosi na uvoz kineskih električnih automobila u Evropu“, rekao je Senar, prenio je Bankar.me.
Dodao je da su kineska industrija električnih vozila i lanac snabdijevanja sirovinama rezultat dugogodišnjeg ulaganja, što bi Evropu koštalo milijarde eura.
“Možemo proizvoditi električna vozila, ali se borimo da osiguramo sigurnost naših zaliha”, rekao je predsjednik Renaulta.
Kineska ograničenja izvoza takođe eskaliraju tehnološki rat sa Sjedinjenim Američkim Državama, što bi, smatra Senar, moglo izazvati još više poremećaja u globalnim lancima snabdijevanja, prenosi SEEbiz.
“Ako dođe do stvarne geopolitičke krize, šteta za fabrike baterija koje se napajaju isključivo proizvodima izvana biće znatna. To je problem. Tražimo alternative kako bismo izbjegli paralizu zemlje ako, na primjer, ostanemo bez posla baterija”, rekao je.