Ruski maloprodajni div ulazi u Srbiju: Donosi potpuno drugačiji model cijena

0

Ruski maloprodajni gigant Fix Price, jedan od najvećih euroazijskih lanaca trgovina fiksnih cijena, planira ući na tržište Srbije u 2026. godini. Kompanija je ovu informaciju potvrdila za rusku agenciju Interfax.

Prema navodima iz kompanije, prve prodavnice biće otvorene već u prvom kvartalu naredne godine, iako Fix Price još nije otkrio u kojim gradovima će započeti poslovanje, prenosi BiznisInfo.ba.

Formirali regionalni tim

Maloprodajni lanac navodi da već ima otvorenu kancelariju u Srbiji, te da je formiran regionalni tim koji je zadužen za lansiranje operacija i razvoj poslovanja na ovom tržištu.

Fix Price je istovremeno izvijestio da je broj njegovih prodavnica širom svijeta porastao na 7.700, dok ukupna maloprodajna površina prelazi 1,66 miliona kvadratnih metara.

Najveći dio i dalje se nalazi u Rusiji – više od 1,47 miliona kvadrata – dok prodajni prostori u inostranstvu zauzimaju oko 191.500 kvadratnih metara.

Ko je Fix Price i zašto je važan?

BiznisInfo.ba podsjeća da je Fix Price najveći ruski lanac diskontnih prodavnica, sa poslovnim modelom koji se najčešće poredi s formatima poput Pepca, Teddyja ili Dollar Treeja, ali sa jednom ključnom razlikom – fiksnim i veoma niskim cijenama za većinu proizvoda.

Kompanija je osnovana 2007. godine i od tada se razvila u jednog od najbrže rastućih maloprodajnih sistema u Evropi i Aziji. Danas posluje u više zemalja, uključujući Rusiju, Kazahstan, Bjelorusiju, Uzbekistan, Gruziju, Mongoliju i baltičke države, a Srbija je najnovije tržište na koje ulazi.

Šta znači “fiksna cijena” i zbog čega je model jedinstven?

Za razliku od klasičnih diskonta, Fix Price postavlja unaprijed definisane cjenovne kategorije. To znači da:

  • kupci već pri ulasku u prodavnicu znaju koliko će artikli koštati,
  • veliki broj proizvoda ima identičnu cijenu (npr. 199 RSD, 299 RSD, 399 RSD),
  • politika niskih marži se kompenzira ogromnim obimom prodaje.

Asortiman obično obuhvata između 1.500 i 2.000 artikala, uključujući:

  • hranu i piće,
  • proizvode za domaćinstvo,
  • kozmetiku i higijenu,
  • sezonske artikle,
  • odjeću i tekstil,
  • igračke, dekor i sitnu elektroniku.

Model se pokazao posebno uspješnim u ekonomski izazovnim periodima jer kupcima omogućava predvidivost troškova i uštedu.

Zašto Fix Price ulazi na tržište Srbije?

Srbija je posljednjih godina postala veoma privlačna destinacija za međunarodne diskontne lance, što potvrđuju:

  • rast populacije velikih urbanih centara,
  • ekspanzija maloprodajnih parkova,
  • snažan segment niskobudžetne kupovine,
  • prisustvo konkurenata poput Pepca, Kik-a, TEDi-ja i LC Waikikija.

Fix Price vidi prostor za ulazak zahvaljujući svom prepoznatljivom modelu fiksnih cijena, kojem zasad nema direktne konkurencije u regionu.

Šta dolazak Fix Pricea znači za potrošače?

Dolazak ovog ruskog lanca mogao bi značiti značajno niže cijene potrošačkih artikala, povećanje konkurencije u segmentu diskontne trgovine, proširenje ponude u malim i srednjim gradovima, pritisak na postojeće diskonte da prilagode cijene i ponudu.

U drugim državama u kojima posluje, Fix Price je vrlo brzo stekao veliku bazu kupaca, posebno među porodicama i mladima.

Šta slijedi?

Kompanija će u narednim mjesecima objaviti tačne lokacije prodavnica i poslovni plan za Srbiju. S obzirom na to da već ima operativni tim u zemlji, očekuje se brzo širenje nakon otvaranja prvih objekata.

Fix Price se namjerava pozicionirati kao jedan od najdostupnijih lanaca u Srbiji, a njihov ulazak mogao bi snažno utjecati na tržište diskontne maloprodaje u cijelom regionu.

Preuzimanje teksta dozvoljeno uz obavezno navođenje izvora i postavljanje linka ka originalnom tekstu na BiznisInfo.ba