Poslije dvadesetogodišnje pauze, Rusija je ponovo pokrenula proizvodnju automobilskog brenda Moskvič s novim, modernim kineskim dizajnom koji jedva da podsjeća na klasik iz sovjetske ere.
Proizvodnja je pokrenuta u fabrici u blizini Moskve, koju je napustila francuska kompanija Renault, izveštava Reuters.
Dok je posljednji model Moskviča bio, kako navodi britanska agencija, nemaštovita limuzina s troja vrata (hatchback), Moskvič 3 je nabildovani hatchback crossover s benzinskim motorom, aluminijumskim točkovima, uskim farovima s LED svijetlom i velikom instrument tablom s touch ekranom.
Renault je u maju prodao svoj većinski udio u automobilskoj kompaniji Avtovaz ruskoj državi za navodno samo jednu rublju, ali uz opciju da otkupi taj udio poslije šest godina. Francuski proizvođač vozila je za još jednu rublju prodao i svoju fabriku u Rusiji, koja je sada preimenovana u Moskovsku fabriku automobila Moskvič, prenosi agencija Tanjug.
S predviđenom proizvodnjom od samo 600 vozila ove godine, malo je vjerovatno da će novi automobil promijeniti sumorne izglede šire ruske autoindustrije, čija bi prodaja mogla ovu godinu da završi s rezultatom ispod 1,0 milion komada prvi put u modernoj istoriji Rusije.
Vladin krajnji cilj je proizvodnja 100.000 Moskvič vozila godišnje, od kojih će dio biti električni model, što je daleko manje od industrijskog prosjeka neke fabrike automobila od 200.000-300.000 jedinica. “Tesla”, primjera radi, proizvodi 22.000 automobila sedmično u fabrici u Šangaju.
„Prvi automobili Moskvič će sići s proizvodne trake u decembru 2022.“, navodi se u saopštenju proizvođača kamiona Kamaz, tehnološkog partnera pomenute fabrike.
Iz ministarstva su najavili da će pokretanje proizvodnje u punom obimu obezbijediti posao za još oko 40.000 ljudi. Ovaj automobil će, kako se dodaje, biti pušten u prodaju u Rusiji sljedećeg mjeseca.