Rusija je porinula svoj prvi domaće izgrađeni Arc7 LNG tanker, jedan od tehnološki najzahtjevnijih trgovačkih brodova na svijetu, sposoban da samostalno plovi kroz više od dva metra debeo led.
Riječ je o brodu “Alexey Kosygin”, koji je krajem decembra zvanično predat državnoj kompaniji Sovcomflot, a namijenjen je za transport ukapljenog prirodnog gasa (LNG) duž Sjeverne morske rute, jedne od najzahtjevnijih pomorskih ruta na planeti, piše BiznisInfo.ba.
Brod kakav ima samo nekoliko zemalja na svijetu
Ovaj tanker spada u Arc7 klasu, što znači da može samostalno ploviti Arktikom bez pomoći ledolomaca – čak i u ekstremnim zimskim uslovima.
Njegove osnovne karakteristike:
- kapacitet: 172.600 kubnih metara LNG-a
- dužina: oko 300 metara
- pogon: LNG motori snage 45 megavata
- tri zakretna propelera za kretanje kroz led
- sposoban za plovidbu kroz više od 2 metra debeo led
Stručnjaci navode da je riječ o najzahtjevnijem trgovačkom brodu ikada izgrađenom u Rusiji.
Izgradnja kasnila zbog sankcija
Iako je brod prvobitno trebao biti završen 2023. godine, njegova isporuka je odgođena zbog zapadnih sankcija koje su ograničile uvoz ključnih tehnologija i opreme.
Zbog toga je dio sistema morao biti razvijen ili prilagođen unutar Rusije, što je dodatno usporilo izgradnju, ali je ujedno pokazalo da zemlja može samostalno razviti ovako složene brodove.
Brod je izgrađen u brodogradilištu Zvezda, koje Moskva vidi kao ključni projekat za razvoj domaće brodogradnje.
Ključan za izvoz ruskog gasa
“Alexey Kosygin” biće korišten za potrebe projekta Arctic LNG 2, jednog od najvažnijih energetskih projekata Rusije, namijenjenog izvozu gasa prema Aziji i drugim tržištima.
Sjeverna morska ruta, kojom će ploviti ovaj tanker, omogućava:
- kraći put između Evrope i Azije
- manju zavisnost od Sueckog kanala
- niže troškove transporta
- bržu isporuku LNG-a
Upravo zato Rusija posljednjih godina intenzivno ulaže u flotu brodova sposobnih za plovidbu Arktikom.
Šta ovaj brod čini posebnim?
Za razliku od ranijih LNG tankera koje je Rusija naručivala iz Južne Koreje, ovaj brod je gotovo u potpunosti izgrađen u Rusiji, što mu daje dodatni strateški značaj.
Prema riječima uprave Sovcomflota, riječ je o tehnološkom iskoraku koji dokazuje da ruska industrija može samostalno proizvoditi brodove najviše klase – čak i pod pritiskom sankcija.
Energetska utrka se seli na Arktik
Izgradnja ovakvih brodova pokazuje da se globalna energetska trka sve više pomjera ka sjeveru, gdje se nalaze ogromne rezerve gasa i nafte.
Stručnjaci upozoravaju da će Arktik u narednim decenijama postati jedno od ključnih energetskih područja svijeta, a zemlje koje budu imale logističke kapacitete – imaće i prednost.
Rusija ovim brodom šalje jasnu poruku da želi ostati jedan od glavnih igrača u toj trci.
Preuzimanje teksta dozvoljeno uz obavezno navođenje izvora i postavljanje linka ka originalnom tekstu na BiznisInfo.ba


