Rok za izgradnju dionice Koridora 5C pomjera se za 12 mjeseci

0

Rok za izgradnju dionice autoputa na Koridoru 5C kroz Republiku Srpsku, od Kostajnice do Putnikovog Brda (između Tešnja i Doboja) pomjeren je za 10 do 12 mjeseci radi izgradnje naplatnih stanica koje nisu bile planirane prvobitnim projektom.

Raniji rok završetka radova bio je kraj 2024. godine.

Gradilište na lokaciji tunela Putnikovo brdo jedan obišao je danas v.d. direktora Autoputeva Republike Srpske Nedeljko Ćorić.

Ćorić je rekao da je s ciljem smanjenja troškova sa Autocestama FBiH napravljen sporazum o postavljanju čeonih naplatnih kućica na ulazu u Republiku Srpsku i FBiH, na kojima će raditi radnici ova dva javna preduzeća, što će biti primijenjeno u Vukosavlju, prenio je RTRS.

– Radovi se odvijaju zaista u punom kapacitetu i planiranom dinamikom, pa je danas na gradalištu angažovano 350 radnika u tri smjene kako bi izvođač radova uspio da ispoštuje dinamiku u skladu sa potpisanim ugovorom – rekao je on i dodao da nema problema sa finsiranjem ove dionice, zahvaljujući sredstvima Evropske banke za obnovu i razvoj i grant sredstvima od 30,8 miliona eura za izvođenje radova i sedam miliona eura za nadzor.

Izvršni direktor za tehnička pitanja u Autoputevima Republike Srpske, Slobodan Stanarević rekao je da je trasa od Kostajnice do tunela Putnikovo brdo dva najkompleksnija za izvođenje radova.

Predstvanik izvođača radova Integral inženjering, Marko Salapura rekao da se trenutno paralelno izvode radovi na ulaznom i izlaznom portalu tunela Putnikovo brdo jedan, ukupne dužine 1,2 kilometra, kao i na izgradnji vijadukta i mosta Kostajnica.

Glavni rezidentni nadzorni inženjer Dejvid Braten naveo je da se u 99 posto slučajeva radovi izvode veoma kvalitetno, a da će jedan posto biti naknadno popravljen.

Dionica autoputa Koridor 5C kroz Republiku Srpsku, od Kostajnice do Putnikovog Brda, duga šest kilometara, sastoji se od tunela, vijadukta, nadvožnjaka i najkompleksnika je do sada trasa autoputa zbog geologije i sastava tla.

Do sada je izgrađena jedna tunelska cijev u dužini od oko 200 metara.