RobinFood je međunarodna aplikaciju koja spaja one koji imaju višak hrane sa onima koji nemaju dovoljno novca, a kreirao ju je Bosanac u Sloveniji.
Procjenjuje se da se u svijetu svakih 10 sekundi zabilježi smrt uzrokovana glađu. Nažalost, većinom su djeca ta koja umiru zbog nedostatka hrane. Iako u svijetu postoji višak hrane, siromašni nemaju dovoljno novca da kupe ni one osnovne namirnice.
Dalibor Matijević, rodom iz sela Šimići pored Banjaluke, našao je rješenje za ovaj problem. Dalibor je završio Mašinski fakultet u Mariboru, nakon čega je kreirao platformu pod nazivom RobinFood, koja spaja ponuđače hrane sa onima koji nemaju hranu, a potrebna im je.
RobinFood – distribucija hrane od bogatih ka siromašnima
Svoju biznis ideju je razvijao u Sloveniji, a kako sam tvrdi, na njenom razvoju je radio od 2016. godine.
Aplikacija funkcioniše tako što dobavljač, koji u svom skladištu ima neku robu koja je na zalihama i koja je pred isticanjem roka trajanja ili joj je ambalaža oštećena, odlazi na platformu, prijavljuje se, dobija potvrdu da je klijent, provjerava se i ukoliko je sve u redu, on dalje nudi svoju robu.
“Klijenti se takođe izjašnjavaju i o tome u koju državu žele da prodaju svoju robu. Još jedna opcija je da RobinFood donira tu hranu nekim humanitarnim organizacijama ili osobama kojima je stvarno potrebna. Trgovina je stvorena kao market u kojima su artikli na policama bar 50% jeftiniji nego u drugim trgovinama. Trenutno radimo na tome da RobinFood postane i kanal za doniranje u humanitarne svrhe i tu će se aktivirati RobinFood banka, kao mreža koja će okupiti sve humanitarne organizacije”, objašnjava Matijević detaljnije način na koji ova aplikacija funkcioniše.
Aplikacija je dobila i međunarodnu oznaku, jer su se uključili i klijenti iz Velike Britanije, Irske, Poljske, Slovenije, a trenutno su u pregovorima i sa kompanijama iz Bosne i Hercegovine i Makedonije.
Zadovoljni kupci najbolji marketing
Iako platforma djeluje na međunarodnom nivou, iz RobinFooda ističu da se razmjena hrane planira strateški, kako se hrana iz, na primjer Bosne i Hercegovine ne bi prodavala u Irsku. Veoma je bitno poznavati lokaciju prodavača i radijus u kome bi on mogao ponuditi svoju hranu. Trenutno sarađuju sa nekoliko stotina klijenata.
“Mi smo na platformi orijentisani više ka kvalitetu. Trenutno imamo oko nekoliko stotina klijenata, a ja bih bi zadovoljan i sa desetak dobavljača najvećih u regionu. Tada bi ih takođe bilo dovoljno, jer su zalihe hrane koje se mogu dobiti od tih 10 najvećih dobavljača ogromne. Takođe imamo i oko hiljadu korisnika koji mogu kupiti tu robu, a oni koji kupuju tu robu se uvijek vrate, pričaju o nama svojim prijateljima, pa mi na marketing trošimo tek oko 300 eura godišnje, sve ostalo je došlo prirodno, jer su ljudi oduševljeni i dnevno imamo oko 150 do 200 kupaca”, ponosno ističe Dalibor.
Daljom komercijalizacijom uključiće se i humanitarne organizacije
Uslugama ove platforme su zadovoljni i kupci, ali i prodavci. Velikim kompanijama koje se bave trgovinom hranom je ovo prilika da zalihe hrane, koju bi inače bacili prodaju, te da spriječe negativno poslovanje. Kupcima je omogućeno da namirnice dobiju po izuzetno niskim cijenama.
Ovo je posebno bitno za izuzetno siromašne porodice, koje oskudijevaju u najvažnijim namirnicama. Daljom komercijalizacijom ove platforme bi se u mrežu uključile i humanitarne organizacije koje bi tu hranu dostavljale ugroženim porodicama bez interneta ili telefona potpuno besplatno.
“Smatram da RobinFood neće biti samo EU proizvod, već da će pomagati u smanjenju gladi u siromašnim zemljama. Robin Food je tu da im pomaže, sklapa saradnje i kroz komercijalizaciju omogući da svi oni sebi mogu priuštiti malo više osim pukog preživljavanja iz dana u dan. Naša priča nema samo finansijsku stranu, želimo da iskoristimo stanje na tržištu, stvorimo nove prilike i omogućimo lakši život”, navodi Dalibor za Agroklub.