Na ovogodišnjem salonu Rétromobile u Parizu, koji će se održati od 1. do 5. februara 2023., Citroën poziva posjetitelje da krenu u razgledavanje i posjete izložbeni prostor, čija su vodeća načela odvažan stilski dizajn, tehničke inovacije i bezbrižnost, kao što je to slučaj s konceptnim vozilom Oli koje će po prvi put biti predstavljeno javnosti.
Citroënovo najnovije konceptno vozilo Oli [all-ë], predstavljeno septembra 2022. godine, zacrtalo je smjernice marke za optimističku i funkcionalnu mobilnost koja će poboljšati svakodnevni život svih nas u bliskoj budućnosti. Suprotno trenutnim trendovima automobilske industrije, Oli predlaže lagan, funkcionalan, jednostavan, svestran i cjenovno pristupačan električni prijevoz za cijelu porodicu koji se može nositi s društvenim izazovima. U trenutnom kontekstu gdje su glavni prioriteti odgovornost za okolinu i održivost, Oli dokazuje da postoji optimističko rješenje za mobilnost budućnosti.
Svrha koncepta Citroën Oli je uspostaviti bolju kontrolu nad životnim ciklusom vozila kroz smanjenje mase i kompleksnosti te upotrebom recikliranih materijala. U cilju pružanja veće pouzdanosti, cjenovne pristupačnosti, dužeg životnog vijeka i kontrole troškova, Oli je pravi laboratorij ideja na točkovima, kao što su na primjer nasloni od mrežaste tkanine za koje je potrebno 80 posto manje dijelova od uobičajenih sjedala ili ploče poklopca motornog prostora, krova i poda prtljažnika izrađene od izuzetno otpornog recikliranog kartona u obliku saća na kojima možemo i stajati.
Zbog njegovog maštovitog, odvažnog i ekološki prihvatljivog dizajna, Oliju je potrebna baterija od samo 40 kWh koja pruža do 400 kilometara dometa. Vaga pokazuje izuzetnu nisku težinu Olija odnosno jedva 1000 kg. Maštovito, inovativno i realistično konceptno vozilo Oli koje prkosi aktualnim trendovima, fascinantno je, nekonvencionalno i ističe se snagom svojih ideja. Oli je tipičan Citroën, kao što je to bio i konceptni automobil C10 koji je predstavljen 1956. godine.
C10 je Citroënova vizija odnosno interpretacija rješenja sa četiri sjedala za mobilnost koja je bila izuzetno bezbrižna, štedljiva i koji je bio u stanju premaši brzinu od 110 km/h. Inovativne ideje koje je u svoje vrijeme izražavao C10, a danas Oli, utjelovljuju Citroënovo načelo vodilje, o kojem je govorio i Vincent Cobée, generalni direktor marke Citroën: „Jedino je Citroën sposoban svima ponuditi inteligentnu električnu mobilnost koja je u isto vrijeme neočekivana, odgovorna i zadovoljavajuća“.
Oli će u okviru dobrodošlice u mnogobrojnu porodicu Citroën biti okružen legendarnim vozilima koja su svojim odvažnim stilom i inovacijama obilježila našu prošlost i historiju marke Citroën.
C4
S modelom C4, lansiranim 1928. godine, Citroën je ušao u modernu eru, budući da je bio opremljen naprednim ovjesom i plivajućim motorom koji su pružali izuzetan nivo udobnosti u to vrijeme kada je bilo vrlo malo asfaltiranih cesta. Na izložbenom prostoru bit će predstavljen model C4 Torpédo iz 1929. godine.
TRACTION AVANT
Prvo serijsko vozilo s pogonom na prednje točkove, samonosivom karoserijom i hidrauličkim kočnicama premijerno je predstavljeno 1934. godine i može se pohvaliti najboljim ponašanjem na cesti u to vrijeme. Impresionirao je svoje putnike i zasluženo je dobio nadimak „kralj ceste“. Na izložbenom prostoru bit će predstavljen model Traction Avant Cabriolet iz 1937. godine.
CONCEPT C10
Samo se Citroën 1965. godine usudio predstaviti koncept s tako odvažnom i kompaktnom arhitekturnom strukturom koja je bila bezbrižna, štedljiva i tehnički potpuno ispred svog vremena, a u njegovom oblikovnom dizajnu upotrijebio je tehnike iz zrakoplovne industrije. C10 je na svojoj prezentaciji ostavio veoma dobar utisak, a njegova silueta dobila je elegantan nadimak „vodena kap“. Na izložbenom prostoru bit će predstavljeno konceptno vozilo C10 iz 1956. godine.
2 CV
Godine 1948. pojavio se minimalistički model 2CV koji je ispunio visoka očekivanja tržišta. Njegov cilj je bio da postane automobil za svakoga koji je jednostavan za izradu i popravak i najjeftiniji za prodaju. Tokom 1975-ih postao je legendarno vozilo koje je svojim zadivljujućim dizajnom i produktnim pozicioniranjem utjelovljavao filozofiju Citroënovih vozila. Na izložbenom prostoru bit će predstavljen model 2 CV 6 Club iz 1990. godine.
AMI 6
Ami 6 predstavljen 1961. godine ispunio je očekivanja kupaca koji su bili u potrazi za bezbrižnom i udobnom limuzinom, kraćom od 4 metara, s prostranom unutrašnjošću i velikim prtljažnikom. Citroën je na to odgovorio s poznatim i revolucionarnim zadnjim dijelom u obliku slova Z. Na izložbenom prostoru bit će predstavljen model Ami 6, limuzina iz 1963. godine.
MÉHARI
Svestrano koristan, maštovito i atipično dizajniran Méhari ove godine slavi svoj 55. rođendan. Njegova bezbrižna karoserija od toplotno oblikovane plastike otporna je na ogrebotine i prikladna za pranje mlazom vode. Sa svojim platnenim krovom i preklopnim vjetrobranskim staklom još uvijek impresionira svakodnevne avanturiste. Na izložbenom prostoru bit će predstavljen model Méhari iz 1972. godine u bijeloj boji.
CX
Zahvaljujući pročišćenim i aerodinamičnim linijama koje krase njegovu dvoprostornu karoseriju, raskošnim staklenim površinama i konkavnom zadnjem staklu, CX je od 1974. godine poznat kao „najslavnije“ vozilo visoke klase s nekonvencionalnom siluetom. Putnički prostor krasi futuristička armaturna ploča u obliku polumjeseca koja je nadogradila ergonomski dizajn upravljačkih elemenata do krajnjih granica. Sa svim ovim adutima, CX je 1975. godine bio izabran za Evropski automobil godine. Na izložbenom prostoru bit će predstavljen model CX Prestige faze II iz 1989. godine.
Oli uvodi najnoviju interpretaciju logotipa dvostruke strelice marke Citroën i potpuno novu nadasve živahnu „infracrvenu“ boju. Ova najnovija nijansa boje krasi njegovu bijelu karoseriju, tako da Olijevom originalnom stilu zasigurno ne nedostaje privlačnosti. Vozila na izložbenom prostoru bit će odjevena u bijelu ili crvenu boju, a neka će u određenoj mjeri biti prilagođena za tu priliku u čast Oliju i proslavi njegovog ulaska u mnogobrojnu porodicu Citroën. C4 Torpedo, Traction Avant Cabriolet i Méhari prefarbani su u bijelu boju, dok je 2CV za presvlake sjedala preuzeo Olijevu „infracrvenu“ tkaninu.