Reckitt Benckiser želi da preuzime Mead Johnsona

0

Britanski prozvođač robe široke potrošnje Reckitt Benckiser pregovara o preuzimanju američkog proizvođača hrane za novorođenčad Mead Johnsona, objavile su nedavno dvije kompanije.

Iz Reckitta navode da su pregovori već u poodmakloj fazi, dodajući da su za akciju američke kompanije ponudili 90 dolara. Time je vrijednost Mead Johnsona procjenjena na 16,7 milijardi dolara.

Ponuđeni je iznos za 28 odsto viši od cijene Meadove akcije pri zatvaranju američkog tržišta u sredu, piše portal Gdeinvestirati.com.

U odvojenom su saopštenju iz Mead Johnsona poručili da ništa nije zaključeno i da “nema garancija da će pregovori uopšte rezultirati transakcijom”. Napominju da su saopštenje objavili kako bi reagovali na medijske napise, naglašavajući da više neće komentarisati razgovore sve dok ne budu završeni.

Reckittov portfolio brendova uključuje proizvođača kondoma Durex, te antiseptik Dettol, osvježivač zraka Air Wick i analgetik Nurofen.

Mead Johnson prodaje 70 proizvoda u više od 50 zemalja, uključujući i vodeću liniju “Enfa”, za koju tvrde da je vodeći svjetski prehrambeni brend hrane za novorođenčad. U 2016. je poslovali su s neto dobiti od 545 miliona dolara, uz prihode od 3,7 milijardi dolara. Polovinu prodaje ostvaruju u Aziji.

Američka kompanija je već u nekoliko navrata bila u fokusu špekulacija o preuzimanju a kao kupci spominjali su se giganti Danone i Nestle.

Reckitt Benckiser je u 2015. godini ostvario prihode od 8,87 milijardi funti (11,26 milijardi dolara) a u međuvremenu su već dva puta snižavali procjenu organskog rasta u prošloj godini.