U dinamičnom svijetu komunikacija, gdje se granice između informacija i “buke” svakodnevno brišu, Beyond Consulting se u kratkom roku uspio pozicionirati kao pouzdan partner velikim brendovima i regionalnim agencijama.
Njihov pristup temeljen na povjerenju, etici i strateškom promišljanju, izdvaja ih na tržištu koje sve brže sazrijeva. O uspjesima, izazovima i ulozi PR-a u vremenu umjetne inteligencije razgovarali smo s Aidom Salkić, osnivačicom i direktoricom agencije Beyond Consulting.
Beyond Consulting je danas prepoznata agencija u BiH i regionu. Kada pogledaš unazad, koji je trenutak bio ključan da osjetiš da se agencija “učvrstila” na tržištu?
– Hvala na ovakvom prepoznavanju na samom početku. Zadovoljni smo ostvarenim uspjehom u kratkom roku i činjenicom da nas prepoznaju veliki brendovi i regionalne agencije kao svoje partnere. Ipak, vjerujem da je sve proces i da uvijek postoji prostor za učenje i rast.
Beyond je od samog početka prepoznat kao agencija koja gradi povjerenje i donosi drugačiji pristup. To je temelj na kojem i danas rastemo, vođeni povjerenjem naših klijenata. Taj kontinuitet nam je dao sigurnost da smo na pravom putu i svakodnevno nas motivira da pomjeramo granice. Istovremeno, ne zaboravljamo izazove kroz koje smo prošli, jer su nam oni donijeli najvrjednije lekcije, posebno u pogledu važnosti pravovremenosti i potpune transparentnosti, posebno u kriznim situacijama.
Svijet komunikacija je danas preplavljen sadržajem. Kako vi u Beyondu razlikujete “buku” od sadržaja koji zaista gradi reputaciju brenda?
– Važno je shvatiti da PR nisu samo promo članci, vizuali ili društvene mreže.
PR počinje u razumijevanju šire slike, tj. tržišta, medija, političkih okolnosti, tajminga i međusobne povezanosti svih tih faktora. Ključno je razumijevanje publike i vrijednosti koje brend želi prenijeti, kao i etična komunikacija koja se nažalost gubi upravo zbog prezasićenosti informacija.
Znate li da je upravo zadatak PR profesionalaca da utječu na narativ u javnosti i to transparentno, etički i odgovorno? Ljudi traže iskrene i transparentne poruke, a povjerenje u brendove raste kada se njihove vrijednosti usklade s djelovanjem, posebno u vremenu kada se sadržaj može lako generirati uz pomoć umjetne inteligencije.
U praksi, to znači slušati potrebe svoje publike, imati jasnu priču i biti dosljedan u komunikaciji. U Beyondu tome pristupamo strateški i kada definišemo strategiju i narativ za klijente, cilj nam je izgradnja dugoročna reputacija a ne samo trenutni efekat.
Krizna komunikacija je vaša ekspertiza. Možete li podijeliti jedan primjer gdje je pravovremena i etična reakcija spasila klijenta od većeg reputacijskog rizika (naravno, bez otkrivanja osjetljivih detalja)?
– Krizna komunikacija je jedna od naših ekspertiza, a to je svakako rezultat dugogodisnjeg rada i iskustva. Svaka kriza ne zahtijeva istu reakciju, ali je ključno imati pravovremenu, tačnu i vjerodostojnu komunikaciju. Kriza ne zahtijeva paniku, već pažljivo planiranje i kontrolu nad informacijama.
PR stručnjaci znaju da se reputacija dugo gradi, a ponekad se može lako srušiti preko noći. Zato je važno svakodnevno ulagati u očuvanje i izgradnju imidža, biti spreman za različite scenarije te voditi komunikaciju činjenicama, a ne emocijama.
AI sve više ulazi u PR industriju. Šta mislite – može li vještačka inteligencija zamijeniti kreativnost i strateško promišljanje PR stručnjaka?
– AI je svakako koristan alat koji može povećati efikasnost i donijeti nove percepcije. Međutim, kreativnost, empatija i strateško razmišljanje su domene ljudskog rada. AI može biti podrška, ali čovjek je taj koji kreira priču, osjeća suptilnosti i donosi odluke na temelju vrijednosti i intuicije. Iskustvo i emocionalna inteligencija su neizostavni sastojci uspješne komunikacije.
U BiH se sve više pokreću nove PR i marketing agencije. Da li to doživljavate kao konkurenciju ili kao znak da industrija sazrijeva?
– Vjerujem da tržište u BiH sazrijeva. Rast broja PR i marketinških agencija vidim kao dobar signal koji pokazuje da industrija konačno dobija na težini i kredibilitetu. Naravno, konkurencija je zdrava samo ako podiže ljestvicu. Potreba za PR stručnjacima ne smije biti izgovor za “kvantitet bez kvaliteta”. Za nas je fokus na stručnosti, etici, mjerljivim rezultatima i dugoročnim strategijama, a ne na kratkotrajnim trendovima. Što je ekosistem raznolikiji sa specijalizacijama, partnerstvima i jasnim standardima, to brže rastu i klijenti i cijela industrija.
Vaša karijera je počela u korporativnom svijetu. Postoji li neka lekcija iz tog perioda koju i danas primjenjujete u vođenju vlastite firme?
– Mnogo je lekcija koje sam naučila u korporaciji, i svakom bih savjetovala da provedu određen dio svog radnog vijeka u sličnom okruženju. Mogu reći da mi je najvažnija naučena vrijednost bila sistematičnost i disciplina, stvari koje i danas primjenjujem u vođenju Beyonda. To mi je pomoglo da ostanem fokusirana, da definiram jasne ciljeve i rokove, te da kontinuirano težim izvrsnosti.
Radite s različitim industrijama – od medicine do digitalizacije. Šta je zajedničko uspješnim komunikacijskim strategijama, bez obzira na sektor?
– Uspješne komunikacijske strategije, bez obzira na industriju, imaju jednu zajedničku osobinu: prilagođenost i poštivanje specifičnosti svakog sektora i publike. To se postiže dubokim razumijevanjem izazova i prilika unutar sektora, kao i jasno definiranim ciljevima i pričom koja rezonira.
U svemu što radimo sve više se traži personalizirani pristup, ali i potreba za izgradnjom dugoročnih odnosa s ciljanom publikom što zahtijeva razumijevanje njihovih potreba, interesa i vrijednosti te prilagođavanje komunikacijskih strategija kako bi se stvorila interakcija. Upravo zato dolazimo do činjenice da je PR saveznik svake organizacije ili pojedinca koji želi graditi brend.
Naš primarni zadatak je da damo prioritet uvjerljivom pripovijedanju kako bismo stvorili zanimljive narative koji odjekuju kod publike i podstiču snažnu emocionalnu vezu s brendovima.
Poduzetništvo nosi i profesionalne i privatne izazove. Kako se punite energijom i vraćate fokus nakon “teških dana” u poslu?
– Rekla bih da je to balans, iako ni to uvijek nije moguće. Porodica i druženje sa dragim ljudima daju mi najviše snage i oslonca, te su ključni za očuvanje unutrašnje ravnoteže i motivacije.
Mladi sve češće traže smisao i vrijednosti u poslu. Kako vidite ulogu PR-a u oblikovanju kompanija koje žele biti atraktivne novim generacijama zaposlenika?
– Vjerujem da nam svima treba jedan reset i osvrt na to šta zaista ostavljamo mladim generacijama, a šta one u stvari žele. Praćenje trendova je važno, ali smatram da je ključna odgovornost, etičnost i poštovanje u komunikaciji. Mlađe generacije su već sada u velikoj mjeri uključene u kreiranje PR narativa, što zanimljivo i u privlačenju novih zaposlenika.
Ako govorimo o ulozi PR-a u ovom procesu, ona je ključna u oblikovanju reputacije i kulture kompanije, naročito u isticanju autentičnosti i društvene odgovornosti. Interni zaposlenici u komunikacijskim odjelima su most između organizacije i njenih zajednica, jer kreiraju priče koje odražavaju vrijednosti i angažman organizacije. To su upravo one vrijednosti koje privlače i motivišu mlade, nove generacije zaposlenika, i zato je važno biti autentičan u komunikaciji.
Ako se vratimo deset godina unazad. Koji bi savjet današnja Aida dala tadašnjoj Aidi na početku poduzetničkog puta?
– Da se mogu vratiti nazad, uradila bih sve kao i prvi put, vjerujući svojoj intuiciji i iskustvu. Ali bih mlađoj Aidi savjetovala da bude strpljiva, ostane vjerna svojim vrijednostima i ne boji se inovirati.
Razgovor s Aidom Salkić pokazuje da se iza uspješnog PR-a krije mnogo više od kreativnih kampanja – riječ je o strateškom promišljanju, etici i dugoročnom građenju povjerenja.
Beyond Consulting je primjer da se i na našem tržištu može graditi agencija koja pomjera granice i istovremeno ostaje vjerna svojim vrijednostima. A Aidina poruka mlađoj sebi – ostati strpljiv, vjerovati intuiciji i ne bojati se inovacija – može biti inspiracija svima koji tek započinju svoj profesionalni ili poduzetnički put.