Radovi na Prvoj transverzali obustavljeni do daljnjeg: Koga briga za saobraćajne gužve

0

Radovi na Prvoj transverzali u Sarajevu, jednoj od najvažnijih saobraćajnica, obustavljeni su do daljnjeg. Razlog tome su neriješeni imovinsko-pravni odnosi. Radi se o razvojnom i saobraćajnom projektu vrijednom više od 300 miliona KM, kojim bi, između ostalog, bio riješen problem saobraćajnih gužvi u glavnom gradu.

Neriješeni imovinsko-pravni odnosi u izgradnji Prve transverzale odnose se na zemljište koje je u posjedu Željeznica Federacije BiH. Postupak u rješavanju ovih imovinsko-pravnih odnosa, kako su nam kazali iz Općine Novo Sarajevo je u toku.

– Korisnik eksproprijacije Direkcija za puteve Kantona putem Zavoda za izgradnju podnijela je prijedlog za eksproprijaciju predmetnog zemljišta prije 15 dana. Predmetni postupak će se u što kraćem roku završiti – ističu iz Općine za BHRT.

Neriješeni imovinskopravni odnosi su i na zemljištu “Pennyja” d.o.o. Sarajevo, koji, kako su odgovorili iz Općine Novo Sarajevo, osporava doneseno rješenje o parcelaciji predmetnog zemljišta, površine 334 metra kvadratna.

– Razmatranje žalbe na doneseno rješenje je u postupku kod drugostepenog organa – Federalne uprave za geodetske i imovinskopravne poslove – kažu iz Općine Novo Sarajevo za BHRT.

Da blokada gradnje na dionici Kranjčevićeva – Braće Begić u skorije vrijeme neće biti riješena, pokazuje i niz drugih postupaka koji su u Općinskom sudu. Kako su kazali iz Općine Centar, najveći problemi se javljaju u postupcima određivanja naknade za pojedine eksproprisane nekretnine.

– Postignuti su sporazumi o naknadi za većinu eksproprisanih nekretnina i isplaćena je naknada vlasnicima. Za nekretnine za koje nije potpisan sporazum o naknadi, spisi predmeta su proslijeđeni Općinskom sudu na nadležno rješavanje – kažu iz Općine Centar Sarajevo.

Iz Općinskog suda Sarajevo kazali su za BHRT da je rješavanje imovinskopravnih odnosa u nadležnosti općine.

Direktor Direkcije za puteve pojašnjava da je projekt Prve transverzale, vrijedan više od 300 miliona maraka, od samog početka gradnje, 2019., imao mnogo problema. Prvobitan rok za izgradnju bio je pet godina, sada je sedam.

– Tako da nam to umnogome otežava da uvedemo izvođače na kompletan prvi dio. Bitno je istaći da imamo izabranog izvođača, obezbijeđen nadzor, sredstva, samo ti predmeti da se riješe da bismo nastavili da radimo. Ministarstvo saobraćaja i Ministarstvo privrede na sedmičnoj bazi šalju urgencije sudovima da se predmeti uzmu u prioritetno rješavanje pošto imamo proglašen javni interes -ističe Selmir Kovač, direktor Direkcije za puteve KS.

Radnici kompanije “Euro-asfalt” povukli su se s gradilišta prve dionice nakon što su, kako kažu iz Direkcije za puteve, uradili sve što su mogli. Kada će se radnici vratiti na gradilište, nije poznato. Prva transverzala, planirana prije 40 godina, trebala bi povezati centar grada s autoputem i za više od 60 posto smanjiti gužve u Kantonu Sarajevo.