Prvi avioni sa aerodroma u Hercegovini, čija bi izgradnja mogla da počne do kraja naredne godine, poletjeće najvjerovatnije 2022. godine, rekla je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Zorana Mihajlović.
Mihajlovićeva je navela da bi, s obzirom na složene procedure planiranja i period neophodan za izradu tehničke dokumentacije i ishodovanje dozvola za gradnju, sa radovima na glavnom aerodromu Trebinje najranije moglo da se počne u drugoj polovini, odnosno do kraja 2021. godine, te dodala da, u zavisnosti od odabrane lokacije i izabranog modela, trajanje gradnje aerodroma može biti različito.
Ona je naglasila da će se pokušati obezbijediti uslovi da prvi avioni polete sa aerodroma u Trebinju već 2022. godine, ističući da će za razvoj punog, predloženog kapaciteta, biti potrebno do četiri godine.
Mihajlovićeva je istakla da je, odmah po dogovoru predsjednika Srbije Aleksandra Vučića i srpskog člana Predsjedništva BiH Milorada Dodika, Srbija predložila nadležnima iz Republike Srpske tri moguće lokacije za aerodrome, i to u blizini Trebinja dvije i jedne kraj Gacka.
“Nakon analize lokacija, na ministarskom nivou ćemo se opredijeliti za konačnu. Nakon toga, Republika Srpska će izraditi plansku dokumentaciju i biće napravljen sporazum o određivanju-osnivanju budućeg aerodromskog operatera, finansiranju tehničke dokumentacije i izvođenja radova”, rekla je Mihajlovićeva za “Glas Srpske”.
Ona je istakla da bi, osim veze sa Banjalukom, Sarajevom, Mostarom, Tuzlom i aerodromima u Srbiji i ostalim zemljama iz okruženja, ovaj aerodrom građanima i privredi u Srpskoj omogućio povezanost sa cijelim svijetom.
“U saobraćajnom smislu bio bi alternativa aerodromima u pomenutim gradovima, Aerodromu Dubrovnik i Tivat”, rekla je Mihajlovićeva, dodajući da se aerodrom Trebinje planira u kvalitetu višem od svih u okruženju.
Govoreći o projektu brzog puta Sarajevo-Beograd, Mihajlovićeva je navela da je izgradnja ovog auto-puta započeta u 2019. godini na dionici Sremska Rača-Kuzmin, čija je dužina oko 18 kilometara, a vrijednost radova oko 220 miliona evra, uključujući izgradnju novog mosta preko Save.
“Gradilišta u Srbiji nisu stala za sve vreme epidemije, kao ni tokom vanrednog stanja. To se odnosi i na ovaj projekat. Ove sedmice, na gradilištu ove dionice, gde je glavni izvođač turska kompanija `Tašjapi`, na lokaciji novog mosta preko Save, prisutno je oko 140 radnika i oko 100 jedinica mehanizacije. Za drugu dionicu, Požega-Užice-Kotroman /granica sa BiH/, započeta je izrada projektno-tehničke dokumentacije. Dužina ove dionice biće oko 60 kilometara”, pojasnila je Mihajlovićeva.
Ona je navela da se vrijednost auto-puta Beograd-Sarajevo na teritoriji Srbije procjenjuje na 1,05 milijardi evra, a računajući i dionice u BiH, ukupna vrijednost iznosi dvije milijarde evra, što ovaj projekat čini jednim od najvrednijih u regionu.
Kada je riječ o izgradnji dionice od Bijeljine do Rače, za šta će, prema najavi predsjednika Srbije Aleksandra Vučića, Srbija izdvojiti 100 miliona, od potrebnih 140 miliona evra, Mihajlovićeva je istakla da je važno da se Srbija i Republika Srpska, odnosno Srbija i BiH, što bolje infrastrukturno povežu radi bržeg razvoja regiona.
“Tome će doprineti izgradnja auto-puta Brčko-Bijeljina-Rača, u čijem finansiranju će učestvovati i Srbija, koja već gradi dionicu auto-puta Sremska Rača-Kuzmin, koji bi trebao dalje da se poveže sa dionicama čija je gradnja planirana na teritoriji BiH, gdje je Bijeljina prva važnija tačka sa kojom će ovaj auto-put biti povezan. Očekujemo razgovore o konkretnim koracima u vezi sa realizacijom izgradnje auto-puta na dionici od Bijeljine do Rače”, navela je Mihajlovićeva.
Ona očekuje i da ove godine konačno bude pušten u saobraćaj novi most preko Drine, između LJubovije i Bratunca, naglasivši da je za to potrebno da bude završena izgradnja zajedničkog graničnog prelaza na teritoriji BiH.
Mihajlovićeva je dodala da je, osim toga, u planu rekonstrukcija 11 mostova između Srbije i BiH.
Srna