Izvršni direktor niskobudžetne aviokompanije AirAsia, Tony Fernandes, jedan je od onih poduzetnika koji je uspio potpuno propalo poslovanje ponovno dići na noge. Upravo zbog tog pothvata zaradio je titulu kralja transformacije.
Nakon što je izgradio uspješnu poslovnu karijeru u diskografskoj kući Warner Music, ovaj uspješni poduzetnik odlučio se na potpunu promjenu karijere. Tako je 2001. godine sa svojim novim poslovnim partnerom Kamaruddinom Meranunom, za jedan malezijski ringit (oko 26 centi) kupio propalu aviokompaniju, piše CNBC, a prenosi Novac.hr.
Pod njegovim vodstvom, samo u prošloj godini, AirAsia je ostvarila dobit od 10,6 milijardi malezijskih ringita, odnosno oko 2,58 milijardi dolara.
Isto tako, povećao je i cijelu radnu flotu kompanije. Prije njegovog dolaska ova firma raspolagala je s dva aviona i zapošljavala 100 radnika, da bi danas ona imala internacionalnu mrežu od 20.000 radnika i 250 aviona.
Kvalitet njegova rada potvrdilo je i nedavno imenovanje AirAsiae za najbolju svjetsku niskobudžetnu aviokompaniju.
Koji je ključ njegovog uspjeha?
Ako se pita ovog 54-godišnjeg poduzetnika koja je njegova najjača liderska osobina, reći će da je ključ uspjeha njegov skriveni talent za pronalaženje najboljih ljudi.
– Tražim ljude koji “grizu”, koji su željni uspjeha. Ako pobliže analizirate moj tim, vidjet ćete kako je to grupa koja se jednostavno žele dokazati – pojasnio je Fernandes.
Vještina pronalaska potencijala, Fernandesu se pokaza izuzetno korisna prilikom odabira poslovnog partnera uz kojeg je razvio novu mobilnu aplikaciju za kupovinu avionskih karata.
– Njegov rad i talent osvojili su me na prvu – kazao je.
No, uprkos svom talentu ovaj uspješni direktor ističe da pronalazak pravih ljudi nije dovoljan za razvoj uspješnog poslovanja. Prema njemu, svaki dobar lider, mora pronaći način kako te radnike i zadržati.
– Vjernost radnika se teško stiče. S njima morate biti otvoreni i pošteni, ali osim toga morate im omogućiti napredak – pojašnjava Fernandes.