Prodali manje auta nego prije pandemije, ali zaradili kao nikad

0

U 2021. godini 19 proizvođača prodalo 69,54 miliona vozila, što je za 2 posto više nego 2020., a za 14 posto manje nego 2019. godine

Automobilska industrija se 2021. godine suočila s ogromnim izazovima koji su doveli do neviđenog finansijskog rezultata za većinu proizvođača iz Evrope, SAD-a, Japana i Južne Koreje.

Međutim, detaljno istraživanje finansijskih izvještaja 19 proizvođača širom svijeta pokazalo je iznenađujući zaključak. Naime, prodano je manje automobila nego prije pandemije koronavirusa, ali profit je ipak porastao.

Prema finansijskim izvještajima Aston Martina, BMW Grupe, Daimlera, Ferrarija, Forda, Geely Grupe, General Motorsa, Honde, Hyundai Motor Grupe, Isuzua, Mazde, Renault-Nissana, Stellantisa, Subarua, Suzukija, Tata Grupe, Tesle, Toyote, i Volkswagen Grupe, prihod je iznosio 1,89 biliona dolara.

To je povećanje od 13 posto u odnosu na 2020. godinu, ali pad za 6 posto u odnosu na 2019. Međutim, zanimljivo je da ukupni broj prodanih automobila nije slijedio isti obrazac, piše Autoklub.

Zajedno, ove su kompanije u 2021. godini prodale 69,54 miliona vozila, što je za 2 posto više nego 2020., a za 14 posto manje nego 2019.

To znači da su proizvođači automobila povećavali cijene, ili smanjivali popuste. Bizaran trend prodanih jedinica u odnosu na dobit djelomično se objašnjava nedostatkom novih automobila na raspolaganju zbog nedostatka čipova. Manje dostupnih automobila, u kombinaciji s većom potražnjom doveli su do povećanja cijena.

Među 19 proizvođača, Ferrari se pokazao daleko najprofitabilnijim proizvođačem automobila.

“Njegova operativna marža porasla je s 21,4 posto u 2020. na 25,5 posto prošle godine”, navodi Motor1.

Na temelju brojki, kompanija je zaradila nevjerovatnih 106.078 dolara (736.202 kune) po prodanom Ferrariju. Na vrlo udaljenom drugom mjestu našla se Tesla sa zaradom od 6693 dolara (44.450 kuna) po prodanom vozilu.