PROBNA VOŽNJA OVE SEDMICE: Konačno na prugama BiH talgo vozovi

0

Ovi savremeni vozovi koji se svrstavaju među najkvalitetnije u Evropi ove sedmice će se naći na pruzi i tako konačno stati ukraj spekulacijama da ne mogu saobraćati u BiH.

Radi se o probnim vožnjama na relaciji Sarajevo – Zenica koje će pokazati da li su stvoreni svi tehnički preduvjeti za prevoz putnika.

Luksuzni vozovi kupljeni su 2006. od španskog proizvođača za više od 130 miliona maraka i još nisu stavljeni u funkciju.

Poznato je da se Željeznice FBiH već godinama nalaze u nezavidnom položaju i jedan su od najvećih dužnika u ovom entitetu, zbog čega je Federalna vlada zatražila od Svjetske banke da sagleda cjelokupnu situaciju i predloži moguće modele restruktuiranja ovog preduzeća.

Direktor Željeznica Enis Džafić zadovoljan je onim što je pročitao u izvještaju i tvrdi da su stručnjaci naveli da su Željeznice u Federaciji BiH najbolje u regionu, zbog čega njihova iskorištenost mora biti daleko veća, prenosi njegove riječi Faktor.

Prema njegovim riječima, Svjetska banka je preporučila primjenu evropskog modela finansiranja Željeznica izdvajanjem sredstava iz akciza na gorivo, uvođenjem takse na registraciju automobila i ekotaksi, a navedeno je i da bi se prijevoz nafte i naftnih derivata trebao odvijati isključivo vozovima, a ne drumskim saobraćajem.

“Ako bi se uvažio ovaj prijedlog Svjetske banke u vezi s prijevozom nafte, to bi Željeznicama godišnje donijelo oko 25 miliona KM. Dnevno za potrebe FBiH imate 99 kamiona na cestama, a to bi se moglo regulirati s tri voza”, kazao je Džafić.

Dodaje da ovo preduzeće godinama ne može plaćati poreze i doprinose za zaposlene zato što Vlada FBiH ne izvršava u potpunosti svoje obaveze.

“Vlada, prema vlastitom troškovniku, godišnje treba uplaćivati 64 miliona maraka, ali ona daje tek 21 milion. Dakle, Svjetska banka predlaže na koji način nadomjestiti tu razliku, jer već postoji usvojen petogodišnji plan za željezničku infastrukturu. Nažalost, u Ministarstvu finansija FBiH blokira se puštanje cjelokupnog iznosa, iako ga Ministarstvo prometa kandidira”, govori Džafić.

Direktor Željeznica navodi da jedno od mogućih riješenja koje je predložila Svjetska banka predviđa da kompanija ostane u trenutnom organizacijskom obliku, s tim da se finansijske obaveze i imovina odvoje od infrastrukture, jer u skladu s evropskim direktivama vlade ne mogu potpomagati željezničkog operatera, nego samo željezničku infrastrukturu i putnički saobraćaj.