Kineski proizvođači automobila i špediteri naručuju rekordan broj brodova kako bi podržali talas isporuka električnih vozila, pokazuju podaci.
Kineska flota trenutno zauzima osmo mjesto u svijetu s 33 broda za prevoz automobila, pokazali su podaci konsultantske firme Veson Nautical. Na prvom je mjestu Japan s 283 broda, a slijede Norveška sa 102, Južna Koreja sa 72 i Otok Man sa 61 brodom.
No, kineske kompanije već su naručile još 47 brodova, što čini četvrtinu svjetskih narudžbi. Kupci uključuju proizvođače automobila SAIC Motor, Chery Automobile i BYD, ali brodove naručuju i logističke firme poput COSCO-a i China Merchantsa.
– Nakon što ta ‘armada’ bude isporučena Kini, udio flote brodova za prevoz automobila pod kineskom kontrolom poskočit će sa sadašnjih 2,4 posto na 8,7 posto – rekao je Andrea de Luca iz Vesona, prenosi Poslovni.hr.
– Očekujemo da će biti uspostavljene i nove trgovačke rute, gotovo isključivo za kineske proizvođače automobila – dodao je De Luca.
Većina dosadašnjih narudžbi na globalnom nivou, njih 82 posto, otišla je kineskim brodogradilištima, pokazuju podaci.
Zbog žestoke konkurencije koja spušta cijene, štedljivih potrošača i slabašne domaće ekonomije proizvođači automobila ubrzano se šire na tržišta na kojima mogu postići bolje cijene. Kina je prošle godine pretekla Japan i postala najveći izvoznik automobila u svijetu.
Samo BYD izvezao je lani preko 240 hiljada automobila, a ove godine planira ih izvesti do 400 hiljada.
I inozemni konkurenti, poput Tesle i Volkswagena, proizvode u Kini više automobila za potrebe izvoza kako bi iskoristili troškovno učinkovit lanac opskrbe.
Zbog rasta vozarina i podrške lokalnih vlasti, proizvođači automobila odlučili su sada kupovati brodove i sami ih isporučivati. Do kraja 2023. najam broda koji može prevesti 6.500 vozila stajao je 115 hiljada dolara dnevno, više od sedam puta više od prosjeka u 2019. godini.