Priča o uspjehu danas dobro poznate kompanije krenula je – od planetarnog neuspjeha

0

Gotovo je nemoguće da živite, radite ili poslujete u 21. vijeku a da nemate profil ili makar niste čuli za mrežu LinkedIn. Ovo je društvena mreža koja može da zamijeni CV i da mnogima preokrene tok čitave karijere.

Svjedoci smo da se ovo i desilo nekolicinu puta, ali da li ste se nekada zapitali kako je i zašto ova mreža postala toliko bitna u svijetu?

Kao što je svima poznato, u pitanju je društvena mreža, doduše nikada toliko poznata i popularna poput Instagrama i Facebooka, ili TikToka, ali sudeći po mišljenju mnogih viđenih ljudi iz poslovnog svijeta, nevjerovatno važna.

Kako je došlo do toga? LinkedIn je nastao u trenutku kada su nastajale i mnoge druge društvene mreže, što na samom početku nije obećavalo veliki uspjeh. Mala kompanija iz Kalifornije imala je ogromnu konkurenciju na tržištu.

Put da ova kompanija i društvena mreža postane ono što je danas, traje od 1993. godine kada je Rid Hofmanm dok je studirao na Oksfordu, razmišljao o pokretanju softverske kompanije. Njegova ideja dobila je formu kada je Hofman zvanično pokrenuo sajt pod nazivom „LinkedIn“ 5. maja 2003. godine. Tada su se kao osnivači potpisali Rid Hofman, Alen Blu, Konstantin Gerike, Erik Li i Žan-Lik Kajan.

Ono što je danas ova mreža svima je poznato: mjesto koje okuplja više od 900 miliona registrovanih članova iz preko 200 zemalja svijeta, koji se međusobno umrežavaju zarad postizanja određenih poslovnih ciljeva, što boljeg predstavljanja poslovnoj zajednici, ali i informisanja o drugim ljudima i njihovim pozicijama u kompanijama u kojima rade.

Inače, kompanija je danas u vlasništvu Majkrosofta, vrijedi oko 30 milijardi dolara, a priča o nastanku nije bila tako uspješna.

Naime, „stariji brat“ LinkedIn-a nosio je naziv „SocialNet“, i ovo je bila mreža slične namjene, ali ni blizu takvog uspjeha.

Osnivač Red Hofman danas kaže da je LinkedIn zapravo produkt prvog, neuspješnog pokušaja – „SocialNet“-a. Ni na samom početku, prilikom nastanka 1997. godine, ova mreža nije obećavala.

Kako je Gofman objasnio, propala je jer javnost tada nije bila spremna za nju. Ali je takođe i znao da propast mreže „SocialNet“ ima veze i sa tim što je ideja bila nejasna i nedostajala joj je jasna i konkretna svrha,

Ipak, sudeći po sadašnjem uspjehu LinkedIn-a, Hofman je neuspjeh sa „SocalNet“-om shvatio kao iskustvo iz kojeg je naučio.

Iako njegova preduzetnička priča nije neubičajena, Hofman je vrlo specifičan po svom stavu o neuspjehu. Jednom je rekao rečenicu koja se i dan danas povremeno čuje u preduzetničkom svijetu:

Upravo je puštanjem svoje prve verzije LinkedIn-a u etar Rid otkrio gdje je potražnja i šta korisnici žele. Otkrio je da – da biste bili uspješni – morate da usmjerite fokus svog proizvoda na jednu oblast.

Rid Hofman je na početku karijere želio da postane profesor, ali je ipak postao preduzetnik iza čijeg imena stoji mnogo poznatih i uspješnih kompanije.

Kako je sam Hofman rekao, odustao je od univerzitetske karijere kada je shvatio da ako želi da postane profesor mora da posveti veliki dio svog vremena i karijere pisanju knjiga koje će samo pedesetak ljudi razumjeti.

Tako se umjesto profesure našao u industriji tehnologije i to prvo u Appleu. Kada se tu oprobao riješio je da pokrene nešto svoje i tako je nastala kompanija koja se zvala Social Net. Međutim, ona je propala.

Ubrzo posle toga, učestvovao je u stvaranju jedne druge kompanije koja je sada poznata u cijelom svijetu – PayPal.

Poslije uspjeha ove kompanije koju je kasnije kupio E-bay, prekretnica u Hofmanovom životu je bio dug put u Australiju. Tamo je naime odlučio da napravi svoju novu kompaniju, koja će ličiti njegovom „prvijencu“. U pitanju je, pretpostavljate – LinkedIn.

Izvor: BIZLife