Postavljanje standarda: ESG kao filozofija poslovanja i življenja, a ne korporativni PR trend

0

U velikom broju tekstova, podcasta, konferencija i svih ostalih formata koji se bave održivošću i principima ESG (eng. Environmental, Social and Governance – okolišno, društveno i korporativno upravljanje), važno je znati raspoznati razliku između PR trendova i toga da li organizacija zaista svoju filozofiju i reputaciju gradi na ovim, za društvo važnim, stubovima.

„Održivost nije trend, jer bi to podrazumijevalo ograničenost u vremenu trajanja: trendovi su dobre i korisne, ali ipak vremenski ograničene kategorije“, objašnjava Ines Amitović, direktorica Odjela za održivost i komunikacije u ProCredit Bank. „Mi u ProCredit Bank imamo formiran i vrlo aktivan i agilan odjel za održivost još od 2011. godine, kada se o ovome, za razliku od danas, jako malo govorilo. Cijela filozofija poslovanja banke je, još od njenog osnivanja, suštinski temeljena upravo na ESG principima. U ProCredit Grupaciji su na snazi vrlo precizna pravila u kojima održivost je istinski dio naše korporativne kulture. Da bi takva kultura zaživjela među zaposlenima, naravno, bilo je potrebno vrijeme. Mi intenzivno i danas radimo na tome”, kaže Amitović, dodavši da snaga ove banke jeste u zaposlenima. „Našim timovima pružamo podršku kroz kontinuiranu obuku, ulažući u razvoj vještina i kompetencija“, naglasila je ona.

ProCredit Bank je specifična po svom pristupu pitanjima energetske tranzicije i efikasnosti, gdje zeleni krediti čine čak 21% ukupnog kreditnog portfolija. Dakle, jedna od pet uloženih konvertibilnih maraka ove banke je odvojena za zelene investicije. Uz finansiranje projekata kroz kredite, banka svojim klijentima na raspolaganje stavlja i svoju ukupnu stručnu ekspertizu, nastojeći tako i posredno utjecati na energetsku transformaciju zemlje. “Vjerujemo da se naša odgovornost ne odnosi samo na finansijske aspekte, već i na pravac razvoja privrede Bosne i Hercegovine i razne uticaje koje takva privreda ima na zajednicu i ljude”, dodaje Ines Amitović.

ProCredit je angažirana i u lokalnim zajednicama, u kojima učestvuje u izgradnji infrastrukturnih sadržaja koji poboljšavaju sredine za življenje. Sudjelovanje u izgradnji dječjeg igrališta u Tešnju je jedan od takvih primjera. Kroz brojne akcije pošumljavanja, naročito putem ProGreen projekta, banka aktivno pridonosi obnavljanju flore i zaštiti mikro ekosistema u prirodi. Dosljednost u uštedi CO2 pokazuju i odabirom službenih vozila, gdje je cijela automobilska flota sastavljena od hibridnih i električnih automobila. Dodatno, na čak 17 lokacija u cijeloj zemlji su postavljeni besplatni punjači za električna vozila, što praktično znači da možete od Bihaća do Mostara putovati besplatno, koristeći samo napajanje na ProCredit električnim punionicama. Poslovnice, kao i zgrada upravnog sjedišta banke, se konstantno usklađuju sa principima nula otpada, koristeći isključivo reciklirane i prirodne materijale i potičući uposlenike da aktivno brinu o utjecaju na okoliš.

Koliko je ProCredit Grupacija ambiciozno i strogo postavila ciljeve održivosti vidljivo je kroz njihovu nedavnu naučnu validaciju od strane međunarodne inicijative SBTi (Science Based Targets initiative). Postavljeni su kratkoročni ciljevi za smanjenje štetnih emisija u skladu s Pariškim klimatskim sporazumom, i ProCredit se odlučno približava njihovom ostvarivanju. Za usporedbu, 500 velikih svjetskih kompanija nije uspjelo proći ovu validaciju, što govori o visokim standardima koje ProCredit postavlja ne samo pred sebe, nego i pred svoje klijente. Više o načinu na koji ProCredit Bank poštuje okolinu u kojoj živi i radi možete pročitati na web stranici ili Facebook, Instagram i LinekedIn kanalima.