Porsche na koljenima: Profit skoro nestao, slijede otkazi i promjena modela poslovanja

0

Operativna dobit Porsche iz osnovnog automobilskog poslovanja – isključujući finansijske usluge – pala je na samo 154 miliona eura u drugom tromjesečju ove godine.

To je pad od 91 posto u odnosu na oko 1,7 milijardi eura u istom razdoblju prošle godine.

Prihod je za otprilike 12,9 posto na nešto više od 8,3 milijarde eura, prema polugodišnjim podacima koje je u petak objavila Volkswagen grupa (VW), koja drži većinski udio u njemačkom proizvođaču sportskih automobila.

Usporedbe radi, sama marka automobila VW-a ostvarila je operativnu dobit od 991 milion eura između aprila i juna – gotovo šest puta više nego tokom slabog drugog tromjesečja prije godinu dana.

Taj je rezultat daleko nadmašio Porsche i partnersku marku Audi, što naglašava promjenu u dinamici performansi unutar grupe.

Slijedi stotine otkaza

Firma nije dala tačne razloge loših rezultata u drugom tromjesečju. Glasnogovornik Porschea odbio je komentirati brojke. Kompanija će u srijedu predstaviti detaljnije finansijske podatke iz drugog tromjesečja.

Rukovodstvo kompanije navodi da je primorano da reaguje mjerama restrukturiranja i optimizacije radne snage, što uključuje i određeni broj otpuštanja – prvenstveno u administrativnim i razvojnim sektorima.

– Moramo se prilagoditi novim tržišnim uslovima i osigurati dugoročnu održivost poslovanja – poručio je predstavnik Porschea.

Iako iz kompanije nisu saopštili tačan broj planiranih otkaza, njemački izvori navode da bi se one mogle ticati nekoliko stotina radnika, najviše u matičnom pogonu u Štutgartu.

Poslovni model više ne funkcioniše

Paralelno s tim, njemački mediji javljaju da je šef Porschea rekao zaposlenicima da tradicionalni poslovni model ovog proizvođača automobila – koji je prije omogućavao vodeće profitne marže u industriji – treba ukinuti.

Izvršni direktor Porschea Oliver Blume poručio je zaposlenicima: „Naš poslovni model, koji nam je dobro služio mnogo decenije, više ne funkcionira u svom sadašnjem obliku“.

Porsche je zabilježio pad globalne prodaje od šest posto u prvoj polovini 2025., prodavši 146.391 novih vozila u usporedbi sa 155.945 u istom razdoblju prošle godine.