Pojavili se niotkuda i potukli Samsung i Apple na drugom najvećem tržištu

0

Kineska kompanija Transsion, nepoznata na Zapadu ali i u samoj Kini, do nogu je potukla gigante poput Samsunga i Applea i postala lider na drugom najmnogoljudnijem kontinentu sa 1,2 milijarde ljudi – Africi.

Ova firma koja se „pojavila niotkuda“ trenutno drži više od 30 posto tržišta smartphonea u Africi. Taj uspjeh postigli su zahvaljujući tome što su „pročitali“ osobine lokalnog tržišta i svoje proizvode prilagodili ljudima u Africi, dok su Samsung ili Apple iste telefone prodavali širom svijeta, smatraju analitičari. 

Kako su uspjeli!?

Osnivač Transsiona George Zhu proveo je skoro deceniju putujući Afrikom kao šef prodaje jedne druge kompanije. Odlučio je da osnuje svoju kompaniju kada je shvatio da je pogrešno prodavati Afrikancima telefone koji su prilagođeni drugim, razvijenim tržištima.

On je 2006. pokrenuo kompaniju, najprije u Nigeriji, najvećem afričkom tržištu, a od samog početka kompanija se prilagođavala specifičnim potrebama ljudi.

Prvo su primijetili da ljudi u Africi koriste više kartica koje nose u novčaniku i ručno ih mijenjaju u telefonima. To rade uglavom da bi izbjegli plaćanje skupljih poziva na različite mreže, a većina njih ne može priuštiti dva telefona. 

Zbog toga, od samog početka svi telefoni ove kompanije imaju mogućnost korištenja dvije kartice istovremeno.

Afričko tržište pametnih telefona

Kao drugo, ova kompanija je prilagodila tastature na svojim telefonima lokalnim afričkim jezicima čime je olakšala njihovo korištenje.

Dalje, njihovi telefoni koristi baterije koje duže traju, što je za Afriku veoma važno. Naime, u državama poput Nigerije, Južnoafričke Republike ili Etiopije, česti su nestanci struje ili redukcije.

U nekim manje razvijenim državama, poput DR Konga, infrastrukura je nerazvijena pa ljudi moraju pješačiti po 30 kilometara do mjesta gdje mogu napuniti telefon. Stoga je dužina trajanja baterije pravi blagoslov za mnoge Afrikance.

No, vjerovatno najvažnija stvar je cijena. Kompanija ima tri glavna brenda: Tecno, Infinix i Itel. Većina njihovih telefona košta između 15 i 200 dolara. Prosječne mjesečne plate u Etiopiji kreću se od 54 do 108 dolara, a većina prodavača ne dozvoljava kupovinu na rate.

Stoga su telefoni poput iPhone 7 koji košta 906 dolara, ili Samsunga Galaxy J7 od 360 dolara, mnogima nedostižni. 

Osim toga, mnogi Afrikanci osjećaju da izgledaju ljepše na fotografijama snimljenim kamerama Tecnoa. To nije slučajno, jer su kamere prilagođene tamnoputom tenu.

– Naše kamere daju više svjetla i bolje se prilagođavaju tamnijoj koži pa fotografije ispadaju ljepše – rekao je Arif Chowdhury, zamjenik predsjednika Transsiona.

Nokia i Samsung potisnuti s vrha

Prije jednu deceniju, kineski telefoni skoro uopšte nisu bili prisutni u Africi. Godine 2010. Nokia i Samsung su dominirali tržištem širom kontinenta.

No, Transsion se tada pojavio niotkuda, a u prvoj polovini ove godine držao je više od 50 posto tržišta telefona, prema podacima istraživačke kuće Canalys. Kada je riječ o smartphoneima, ova firma drži trećinu tržišta u cijeloj Africi.

Transsion ima pogone u Africi gdje se sklapaju telefoni

U svom marketingu, Transsion ne ističe previše svoje kineske korijene i zapravo se predstavlja kao domaća firma. Ni u jednom njihovom šopu nema ništa što bi asociralo na Kinu.

To im olakšava činjenica da su otvorili fabrike za sklapanje telefona na ovom kontinentu. Kompanija je u nedavnom istraživanju zauzela 7. mjesto kao najbolji brend u Africi, dok je godinu ranije bila na 14. poziciji. 

U Adis Abebi, glavom gradu Etiopije, imaju fabriku gdje se sklapaju dijelovi proizvedeni u Kini. Ovaj pogon zapošljava 700 radnika.

Kompanija kaže da ima ukupno 10.000 radnika u Africi. Osim što im to pomaže da održavaju imidž domaćeg brenda, time ujedno uspijevaju održati niske cijene svojih telefona.

Korištenje i masnim rukama

Oni se ne namjeravaju širiti u razvijenim zemljama ili u Kini, već su im na meti zemlje u razvoju, poput Indije, Rusije ili Bangladeša.  

Prošle godine brend Tecno je lansiran u Indiji i za samo godinu dana je došao do udjela od 5 posto na tom ogromnom tržištu. Kako im je to uspjelo? Također inovacijama i prilagođavanjem navikama lokalnog stanovništva.

Navedimo samo jedan primjer.

Mnogi ljudi u Indiji jedu rukama, pa su im prsti masni, što može biti problem ako im telefon zazvoni. Tecno je riješio taj problem – njihovi ekrani u Indiji su prilagođeni tako da se mogu koristiti i masnim rukama.

Autor: BiznisInfo