Evropska unije bila je na jasnom putu da 2035. zabrani prodaju svih novih vozila koja emtiraju emisije CO2 u vožnji (čitaj benzince, dizelaše, hibride…), ali onda se dogodilo očekivano.
Evropsko tržište poput plimnog talasa zapljusnula su kineska vozila, tehnološki napredna i jeftinija.
Evropski parlament je 4. marta odobrio prijedlog Komisije prema kojem se električni automobili više ne smatraju klimatski neutralnim vozilima.
Kako piše Kronen Zeitung, ova uredba utječe na sve firme u Evropi koje moraju prijaviti CO2 otisak za usluge prevoza – bilo željezničkog, zračnog ili cestovnog.
Također je novost da se moraju izračunati stvarne vrijednosti udjela CO2 u iskorištenoj električnoj energiji. Ovo također uključuje gubitke u prenosu i konverziji.
Fiksni referentni podaci ne izgledaju dobro za električne automobile. Kao što znate, struja se u Evropi proizvodi na razne načine, a jedan od njih su i termoelektrane, koje masovno emitiraju CO2.
Samo sivi vodik, koji se proizvodi iz prirodnog plina uz visok utrošak energije, ima lošiji CO2 bilans od električne energije po tim novim mjerenjima. Čak su i benzin i dizel bolji od struje u ukupnom zbroju.
– Ovo je kako bi se osigurala otvorenost prema tehnologijama i izboru za potrošače – rekla je predsjednica Komisije Ursula von der Leyen za Kronen Zeitung.
Očigledno su u Evropskoj komisiji pronašli novu metriku za mjerenje emisija CO2, neki će reći napokon, a drugi odmahnuti rukom. Život nije jednostavan, a evropska ekonomija temelji se na autoindustriji, prenosi Hak revija.