Radovi na drugoj dionici Koridora 5C kroz Republiku Srpsku – poznatoj kao “Dobojska obilaznica” – intenzivno napreduju i iz dana u dan sve više poprimaju svoje konačne obrise.
Kako navode iz preduzeća Autoputevi Republike Srpske, neimari bez predaha rade na terenu, nastojeći da građanima Doboja i cijele regije što prije isporuče najmoderniju saobraćajnicu prvog ranga.
– Ne stajemo ni trenutka. Ulažemo maksimalne napore da ovo bude jedna od najkvalitetnijih dionica, koja će olakšati putovanje, poslove i transport roba i usluga – saopštili su uz novi video snimak s gradilišta.
Ključna veza Federacije i Republike Srpske – i najbrža ruta prema EU
BiznisInfo.ba podsjeća da je ova dionica od strateškog značaja, jer će povezati autoput kroz Federaciju BiH (Sarajevo – Zenica – Tešanj – entitetska linija) sa već izgrađenim autoputem kroz RS (Doboj – Prnjavor – Gradiška), te nastaviti dalje prema Evropskoj uniji preko Hrvatske.
Kako je dio od Sarajeva do Zenice odavno u funkciji, a dio od Zenice do Tešnja se intenzivno gradi, izgradnja ove karike kod Doboja zatvara jedan od najvažnijih cestovnih koridora u BiH.
Dionica će drastično ubrzati putovanje jer se neće morati voziti magistralom kroz Doboj gdje su često velike gužve, naročito u ljetnim mjesecima.
Kompleksna dionica ispunjena objektima: Čak 45% trase čine tuneli i mostovi
Ova dionica počinje na sjeveru, od mosta Kostajnica, a završava se južno od tunela Putnikovo brdo 2. Na sjevernoj strani je već spojena na postojeću dionicu petlja Rudanka – petlja Tovira, dok se na jugu nastavlja na dionicu Medakovo – Putnikovo brdo, koja se primarno gradi na teritoriji FBiH na teritoriji Tešnja.
Sama složenost trase ogleda se u podatku da se otprilike 45% ukupne dužine od 5,6 kilometara nalazi u objektima, uključujući:
- Tunel Putnikovo brdo 1 (oko 700 m)
- Tunel Putnikovo brdo 2 (oko 1.200 m)
- Most Kostajnica, dužine 328 metara
- Vijadukt
- Nadvožnjak
- Brojne potporne konstrukcije
Iz Autoputeva RS ranije je istaknuto da je geologija terena predstavljala veliki izazov, posebno na tunelu Putnikovo brdo 1, gdje su angažovani i međunarodni eksperti kako bi se prevazišli problemi u iskopima.
Najzahtjevnija dionica Koridora 5C kroz RS
Zbog velikog broja objekata, tunela, mostova i složenih geoloških uslova, ova dionica se smatra najzahtjevnijom na cijelom Koridoru 5C kroz Republiku Srpsku. Uprkos tome, radovi napreduju stabilno, a vizuelni napredak na terenu već je vidljiv.
Izvršenje radova na “Dobojskoj obilaznici” važno je ne samo za lokalnu zajednicu, već i za cijelu BiH, jer će omogućiti brži, sigurniji i direktniji saobraćaj između dva entiteta i najvažnijih transportnih pravaca prema Evropskoj uniji.
Preuzimanje teksta dozvoljeno uz obavezno navođenje izvora i postavljanje linka ka originalnom tekstu na BiznisInfo.ba




