Počinje gradnja najvećeg projekta u Evropi vrijednog 13,5 milijardi eura

0

Najesen kreću pripremni radovi, a sama izgradnja 2026. godine

Italija je nedavno zvanično dala zeleno svjetlo za jedan od najambicioznijih infrastrukturnih projekata u svojoj historiji – izgradnju mosta koji će prvi put direktno povezati Siciliju s ostatkom zemlje.

Pripremni radovi, uključujući geološka i arheološka ispitivanja te eksproprijacije zemljišta, trebali bi početi krajem ove godine, a sama gradnja 2026, piše BiznisInfo.ba.

Most preko Mesinskog moreuza, vrijedan 13,5 milijardi eura, trebao bi biti završen do 2032. ili 2033. godine, a italijanska vlada ga opisuje kao stratešku investiciju koja će “preoblikovati jug zemlje”. Planirani most imat će ukupnu dužinu od 3,7 kilometara, s glavnim rasponom od 3,3 kilometra, što ga čini potencijalno najdužim visećim mostom na svijetu.

Predviđeno je šest traka za drumski saobraćaj i dvije željezničke pruge, čime će se znatno poboljšati povezanost Sicilije i Kalabrije. Izgradnju će voditi međunarodni konzorcij “Eurolink”, u kojem učestvuju italijanska kompanija Webuild, španska Sacyr i japanski gigant IHI.

Ekonomski motor za jug zemlje

Italijanska vlada projekat vidi kao snažan podsticaj za ekonomski razvoj nerazvijenog juga zemlje. Predviđa se da će most direktno i indirektno otvoriti na desetine hiljada radnih mjesta, ojačati transportne i logističke kapacitete i povećati atraktivnost regiona za turiste i investitore.

Simulacija budućeg izgleda mosta

– Ovo nije samo most, to je simbol povezivanja i modernizacije – izjavio je nedavno italijanski ministar infrastrukture Matteo Salvini, naglašavajući da će projekt pomoći u smanjenju ekonomskog jaza između sjevera i juga Italije.  Također je rekao da bi ovo trebao biti “najveći infrastrukturni projekt na Zapadu“.

Geopolitički značaj

Most je klasifikovan kao infrastruktura od „dvojnog korištenja“, što znači da će imati i stratešku ulogu za odbranu i sigurnost. Ovakva klasifikacija omogućava Italiji da dio troškova projekta pokrije iz odbrambenog budžeta, u skladu s obavezama prema NATO-u.

Analitičari smatraju da projekat ima i geopolitičku dimenziju, jer će jača povezanost Sicilije povećati njen strateški značaj u Sredozemlju, posebno u svjetlu globalnih napetosti i povećanog prisustva NATO-a u regiji.

Most preko Mesinskog moreuza upoređuje se s nekim od najpoznatijih svjetskih infrastrukturnih projekata, poput mosta Akashi Kaikyo u Japanu ili dansko-švedskog Øresund mosta.

Sicilija će biti spojena s ostatkom Italije

Ako sve bude išlo prema planu, Italija bi mogla postati dom tehnološki najnaprednijeg visećeg mosta ikada izgrađenog.

Između sna i rizika

Most koji će spojiti Siciliju s kopnom Italije obećava ekonomski procvat, otvaranje radnih mjesta i modernizaciju transportnih mreža. Međutim, uspjeh projekta zavisit će od sposobnosti vlade i izvođača da upravljaju finansijskim, ekološkim i sigurnosnim izazovima.

Ako projekt uspije, Italija bi mogla dobiti ne samo novi infrastrukturni simbol, već i moćan ekonomski motor za svoj jug – regiju koja već decenijama traži priliku za razvoj.

Ako ne uspije, ostaje rizik da će most postati još jedan primjer grandiozne ideje koja je potonula pod teretom troškova i kontroverzi.

Preuzimanje teksta dozvoljeno uz obavezno navođenje izvora i postavljanje linka ka originalnom tekstu na BiznisInfo.ba