Počinje ciklus gradnje još 84 km autoceste

0

Prema optimističnim podacima Autocesta FBiH, za nešto više od tri godine mogli bismo koristiti dvije trećine autoceste A1, dok već sada promet na postojećim dionicama tokom ljeta prelazi broj od milion vozila mjesečno.

Što se tiče novih i upotrebljivih kilometara autoceste u FBiH do 2018, iz JP Autoceste FBiH tvrde da bi u funkciji trebalo biti 40-ak km i to na sjeveru u sklopu dionice Svilaj – Odžak (10,4 km), u zeničkoj regiji 12 km te na jugu 18 km. Prema planu JP Autoceste FBiH, ove godine započinje ciklus gradnje još 84 kilometra autoceste A1, a u iduće četiri godine cilj je završiti dvije trećine autoceste i to kroz najteže predjele BiH. “Plan je da do 2020. bude izgrađen gotovo cijeli koridor Vc kroz FBiH, osim dionica Tarčin – Konjic i Mostar sjever – Mostar jug, u dužini od oko 30 kilometara, za koje radimo na iznalaženju sredstava i modela finansiranja”, rečeno je iz Autocesta FBiH. Kako je objašnjeno, sve ovisi o finansijskoj konstrukciji. Na dionici Tarčin – Konjic završen je glavni projekt i u tijeku je eksproprijacija zemljišta. Ova dionica je izrazito skupa i košta 450 miliona eura bez PDV-a, zbog čega trenutno nije prioritet.

Prema podacima iz ovog preduzeća, u nove dionice autoceste A1 bit će investirano 900 miliona eura, odnosno blizu 1,8 milijardi KM. Kao što je poznato, izgradnja dionica se najvećim djelom finansira iz međunarodnih kreditnih sredstava, dok se eksproprijacija i projektiranje finansiraju iz vlastitih sredstava. Dionica Konjic – Mostar sjever je izrazito zahtjevna i nema mogućnosti da se finansira klasičnim zaduživanjem kod međunarodnih finansijskih institucija.

“U fazi smo aktivnosti na pripremi i realizaciji projekta tako što smo okončali izvođenje geotehničkih istražnih radova, a završavamo i studijsku dokumentaciju. Uz pomoć resornog ministarstva i Vlade FBiH radimo na intenzivnijem iznalaženju novih modela finansiranja i partnera kako bismo ubrzali proces gradnje”, zaključeno je iz Autocesta FBiH.