Pobjeda straha od javnog nastupa za Buffetta važnija od fakulteta

0

Poznati investitor i jedan od najbogatijih ljudi na svijetu Warrren Buffett samo je jedan od brojnih ljudi koji su imali problem sa strahom od javnih nastupa. Popis poznatih osoba koji su prebrodili ovaj strah je podugačak.

– Užasavao sam se javnih nastupa. Jednostavno to nisam mogao raditi – priznao je Buffett za HBO dokumentarac koji prikazuje njegov život.

Buffett je, prema vlastitom kazivanju, pobijedio ovaj strah tako da se upisao na kurs. Znao je da ukoliko ne bude mogao govoriti u javnosti, to će biti kraj njegove karijere.

Dokumentarac „Becoming Warren Buffett“ nije prvi put da čujemo kako ovaj poslovni magnat promoviše vrijednost javnih govora. No, jeste rijedak uvid u njegovu privatnu kancelariju gdje se pohvalio svojom diplomom s Dale Carnegie kursa govorništva.

– U mojoj kancelariji nećete vidjeti diplomu koju sam dobio s Univerziteta u Nebraski. Niti onu s Univerziteta u Kolumbiji. Ali vidjećete potvrdu koju sam dobio s Dale Carnegie kursa govorništva – izjavio je Bafet.

Ovladavanje strahom od nastupa jedna je od većih pobjeda u njegovom životu.

S istim strahom suočavala se i poznata američka preduzetnica nekretninama Barbara Ann Corcoran prije emisije “Shark Tank” koja preduzetnicima-početnicima daje šansu da svoju poslovnu ideju “prodaju” panelu investitora.

Čak i Steve Jobs koji slovi za jednog od najharizmatičnijeg govornika našeg doba, proživljavao je duboki stres prije lansiranja nekih svojih proizvoda. No, Jobs je poradio na svom problemu, i s vremenom postao samopouzdan i neustrašiv govornik.

Tajna prevladavanja straha od javnih nastupa je proces koji ima tri koraka. Prvi je da ne budete prestrogi prema sebi. Imajte na umu da neki od najuspješnijih ljudi na svijetu dijele s vama isti problem.

Drugi, krenite polako. Buffett je krenuo s kursem na kojem je prisustvovalo nekoliko drugih studenata. Korkoran nije počela tako što je nastupala pred više miliona ljudi na televiziji, već tako što je podučavala pred malim razredom, piše Poslovni puls. 

I treće, iskoristiti svaku priliku za prezentovanje i nastavite to činiti iznova i iznova.