Pitanja i odgovori: Zašto je prijevoz baterija za električna vozila kompleksan i na koji način se one prevoze?

0

Električni automobili nisu samo budućnost drumskog saobraćaja, već sadašnjost i realnost auto industrije. Zbog toga u rubrici „Pitanja i odgovori“ cargo-partner objašnjava najčešće nedoumice i pitanja kada je riječ o električnim automobilima i daje odgovor i na vjerovatno najveći izazov kada je riječ o ovoj vrsti automobila: transport litijum-jonskih baterija.

Električni automobili preplavljuju gradove širom svijeta. Predviđanja kažu da će tržište e-vozila rasti 20% godišnje u narednom periodu i da će do 2030. na putevima biti čak 130 miliona takvih vozila. Kako se električna vozila oslanjaju na litijum-jonske baterije kao izvor energije, potreba za pouzdanim i specijalizovanim logističkim rješenjima u ovoj oblasti konstantno raste.

Zbog čega je transport baterija, koje su jedan od ključnih faktora u očuvanju životne sredine, tako kompleksan i čak potencijalno opasan za životnu sredinu? Uzrok tome je litijum – ukoliko se ne otprema i ne skladišti uz odgovarajuće mjere predostrožnosti, vrlo je zapaljiv, te se stoga smatra opasnom robom.

Proizvođačima litijum-jonskih baterija za električna vozila se postavljaju različiti zahtjevi u svakoj tački životnog ciklusa baterija: doprema materijala do proizvodnih lokacija (na temperaturnom režimu), transport gotovih baterija, skladištenje i usluge povratne logistike, recikliranje ili odlaganje baterija (uključujući i oštećene ili neispravne baterije).

Kada je riječ o transportu baterija, za vašu pošiljku prije svega je potrebna tačna oznaka (European Waste Code), koja svim učesnicima u lancu snabdjevanja pruža informacije potrebne za bezbjedno rukovanje. Prema DGR i ADR konvencijama – pravilima o prevozu opasnih materija, litijum-jonske baterije spadaju u klasu 9: Razno – opasni materijali.

U drumskom, željezničkom i pomorskom transportu, zahtjevi su uglavnom slični. Kontrola temperature (baterije su veoma osjetljive na temperaturu i vlagu), stabilnost proizvoda (baterije se ne smiju kretati unutar ambalaže) i izloženost provodljivim površinama (baterije ne smiju imati međusobni kontakt, kao ni sa provodljivim površinama) su glavne stavke na koje se mora obratiti pažnja.

Avionski prevoz predstavlja najbrži način transporta baterija za električna vozila i IATA je transportna pravila značajno pooštrila tokom proteklih godina. Nijedna samostalna litijumska baterija, u bilo kojoj količini i ambalaži, ne može biti otpremljena kao teret putničkim avionima. Baterije se moraju transportovati upakovane odvojeno od bilo kog drugog tereta. Avionskim transportom zabranjeno je prevoziti oštećene, neispravne ili opozvane baterije.

Kako bi se obezbjedio bezbjedan transport, pružaoci logističkih usluga u obzir moraju uzeti veliki broj propisa, kako međunarodnih, tako i nacionalnih. Preporučujemo da se pri odabiru špeditera uvjerite da kompanija posjeduje smjernice o načinu isporuke, obučeni i licencirani kadar, kao i jasno razumijevanje propisa iz ove oblasti. cargo-partner tačno zna šta treba učiniti, tako da možete biti sigurni da će vaše baterije sigurno stići na odredište.

Kontaktirajte cargo-partner eksperte u oblasti transporta za više informacija.

Svoje upite i nedoumice o pitanjima transporta možete poslati na e-mail: prodaja.ba@cargo-partner.com