Pad prometa u maloprodaji najavljuje nove probleme u njemačkoj ekonomiji

0

Promet u maloprodaji u Njemačkoj snažno je pao u julu, pokazali su u petak podaci statističkog ureda, signalizirajući nove nevolje za ekonomiju koja slabljenje inostrane potražnje pokušava nadoknaditi okretanjem domaćim potrošačima.

Sezonski i kalendarski prilagođeni promet u njemačkoj maloprodaji pao je u julu za 2,2 posto u odnosu na juni kada je uvećan 3,5 posto.

U odnosu na prošlogodišnji juli porastao je solidnih 4,4 posto, pri čemu u Destatisu napominju da je ovogodišnji juli imao jedan prodajni dan više od prošlogodišnjeg.

Najviše je u prošlom mjesecu na godišnjem nivou porasla prodaja putem Interneta i pošte, za 8,4 posto.

Prodaja u trgovinama mješovite robe, uključujući hranu, alkoholna pića i duhanske proizvode, uvećana je 4,0 posto a u supermarketima i ostalim većim trgovinama za 4,3 posto.

Nijemci su pak manje kupovali odjeću, cipele, tekstilne i proizvode od kože, uz pad prometa u trgovinama takvih proizvoda za 1,9 posto.

Tradicionalno izvozno orijentirana njemačka ekonomija našla se u problemima zbog slabljenja inostrane potražnje pod uticajem globalnih trgovinskih sukoba i Brexita.

Stoga se okrenula domaćoj potražnji a podatak o padu prometa u maloprodaji, uz one o blagom povećanju nezaposlenosti i slabljenju inflacije, nedvojbeno će otvoriti pitanje o održivosti takve orijentacije na duži rok, napominje Reuters.

Hina