Od 2019. kineske banke drže četiri prva mjesta na Brand Finance banking 500 — godišnjoj listi najvrednijih bankarskih brendova.
Vrijednost brenda u ovom kontekstu je mjera “vrijednosti žiga i povezanog marketinškog IP-a u okviru brendiranog poslovanja”. Drugim riječima, mjeri vrijednost nematerijalne marketinške imovine, a ne ukupnu vrijednost samog poslovanja.
Deset najvrednijih bankarskih brendova 2023. ravnomjerno je podijeljeno između Kine i Sjedinjenih Država. Što se tiče ukupne vrijednosti brenda, Kina prednjači sa 262 milijarde dolara do američkih 165 milijardi dolara.
Kineske banke pokrivaju ogromno tržište, što pomaže da se podigne percipirana vrijednost njihovih brendova. Na primjer, Industrijska i komercijalna banka Kine (ICBC) opslužuje preko 500 miliona pojedinaca, kao i nekoliko miliona poslovnih klijenata.
Važno je napomenuti da je ICBC najveća svjetska banka u smislu imovine pod upravljanjem (5,5 triliona dolara od decembra 2021.) i u smislu godišnjih prihoda (143 milijarde dolara od decembra 2022.). Banka je osnovana prije samo 39 godina, 1984. godine.
Nakon ICBC-a, sljedeća tri mjesta zauzimaju preostale kineske banke “velike četvorke”, koje su sve u državnom vlasništvu.
Od petog do devetog mjesta na ovoj rang listi zauzimaju najveće američke banke. Uprkos nizu kontroverzi poslednjih godina, Wells Fargo je sa osmog u 2022. popeo na šesto mjesto u 2023. To pokazuje da se velike korporacije često mogu oporaviti od skandala u relativno kratkom vremenskom periodu (npr. Volkswagenov Dieselgate).
Na desetom mjestu je China Merchants Bank , koja je prva kineska “akcionarska komercijalna banka u potpunom vlasništvu korporativnih pravnih lica”.
Izvor: VisualCapitalist, Bankar.me