Ovo su dvije najgore najvike kolega na poslu

0

Možda ćete željeti da razmislite dvaput prije nego što podignete glas na sastanku ili se požalite na kolegu iza njegovih leđa. Glasni govornici i kancelarijski tračevi, koji počinju od kolega, najiritantniji su, prema nedavnom izvještaju Roberta Halfa, koji je anketirao više od 1.000 zaposlenih u avgustu.

– Neke smetnje dolaze i prolaze, ali kancelarijski tračevi i glasni govornici ometaju i zaista mogu da utiču na vaš fokus, produktivnost i odnose na poslu. One nisu samo ometanja, to su opasne navike koje mogu da izazovu previranja u vašoj karijeri – kazao je Davn Fej, operativni predsjednik u Robert Half-u.

Izvijesna je neprijatnost jer se sve više ljudi vraća u kancelarije nakon što su radili od kuće više od tri godine. Stoga nije iznenađenje da su greške u profesionalnom bontonu takođe sve češće, navodi se u izvještaju, prenosi BizLife.

Kako je Fej objasnio, mnogi zaposleni su promijenili posao tokom pandemije, dok su drugi radeći na daljinu možda razvili nove navike koje pomjeraju granice ponašanja prikladnog za kancelariju.

Brendon Smit, terapeut i trener za karijeru poznat kao The Workplace Therapist, predstavio je strategije za prevazilaženje ova dvije loše navike kolega.

Kako postupati sa glasnim saradnicima?

Blokirajte ih: Ako vam je prijatno da koristite slušalice za neutralisanje buke za stolom ili možete da pređete u drugu prostoriju, pokušajte to prvo da biste izbjegli bilo kakav potencijalni sukob sa glasnim govornikom.

Zamolite ih za pomoć: Ako ne možete da izbjegnete glasno pričanje, sačekajte sljedeći put kada budete imali važan poziv ili veliki projekat i unaprijed ih zamolite da budu tiši. Smit predlaže sljedeći scenario: „Žao mi je, zaista ne želim da budem smetnja, ali imam važan poziv za sat vremena, pa ako biste mogli da pričate malo tiše za to vrijeme, to bi mi pomoglo da se koncentrišem i zaista bih to cijenio.”

Ovim pristupom postavljate zdravu granicu unaprijed. To je poziv za njih da pomognu. Većini ljudi su u redu takvi zahtjevi jer je to prilika da pokažu da su dobronamerni, velikodušni i ljubazni, dodao je on.

Kada ništa drugo ne uspije: razgovarajte u četiri oka sa svojim menadžerom. Smit preporučuje da kažete svom šefu: „Stvarno bi mi dobro došla vaša pomoć jer mnogo posla koji imam zahtijeva fokus ili određeni stepen privatnosti, a ova osoba me zaista sprečava da to postignem. Probao sam druge metode i nijedna nije uspjela, tako da ako postoji bilo kakva pomoć ili savjet koji možete da ponudite, zaista bih to cijenio.“

Kako neutralisati kancelarijske tračeve?

Prvo, morate da utvrdite da li je razgovor besposleno ćaskanje ili se preliva u ogovaranje, piše CNBC Make It. Smit preporučuje da sebi postavite sljedeća dva pitanja:

Da li bi se osoba o kojoj se razgovara osjećala neprijatno da učestvuje u ovom razgovoru?

Da li se razgovor fokusira na negativne stvari ili informacije koje bi mogle da naškode nečijoj reputaciji?

Ako je odgovor na bilo koje pitanje „da“, to je trač i treba ga izbjegavati po svaku cijenu. Ali ako ste suočeni sa kancelarijskim tračevima, o sebi ili nekom drugom, evo šta treba da uradite:

Razjasnite, a zatim se suočite: Ako vam neko priđe i kaže da vas drugi ogovaraju, pitajte za detalje, savjetuje Smit.

– Nemojte prebrzo donositi zaključke ili otkrivati emocije. Umjesto toga, recite: ‘Možda ste pogrešno razumjeli. Možete li mi reći nešto više o tome šta ste čuli da govore?’ – kazao je.

Suočavanje sa tračevima

Kada vam sve bude jasno o tračevima, vratite se izvoru i direktno se suočite sa njim.

– Pretpostavite pozitivnu namjeru i predstavite je kao problem koji želite da riješite zajedno. Recite: ’Čuo sam ove komentare i siguran sam da to nije ono što ste namjeravali, ali zaglavio sam u tome kako da ih protumačim i da nastavim dalje i dobro bi mi došla vaša pomoć – naveo je Smit.

Ako kolega pokušava da vas navede na ogovaranje, držite se profesionalne distance.

– Na primjer, ako vas saradnik zamoli da se uključite u negativnu kritiku vašeg drugog kolege, možete reći: ‘Nisam imao nijedno od tih iskustava sa njim, tako da zaista ne mogu da dodam mnogo. Promijenite temu’ – istakao je on.

U idealnom slučaju, vaši saradnici će dobiti nagoveštaj da niste od onih koji ogovaraju. Ali, ako vam ponovo priđu zbog ogovaranja, pokušajte da suptilno preusmjerite razgovor.

– Ogovaranje na poslu se skoro nikada ne završava dobro, samo dovodi do povređivanja i smanjivanja povjerenja – zaključio je Smit.