Ovo je najpametnija fabrika na svijetu

0

Na rubu jednog od najbolje sačuvanih srednjovjekovnih gradova u Evropi nalazi se jedna od najmodernijih svjetskih fabrika.

Postrojenje BMW grupe u Regensburgu u Njemačkoj proizvelo je oko 320.000 vozila u 2018. Iz BMW-a kažu da je upotreba novih tehnologija – poput robotike, 3D printanja i pametne analize podataka – smanjila vrijeme potrebno za uvođenje novih aplikacija za 80 posto i reducirala probleme s kvalitetom za 5 posto.

Postrojenje – koje je Svjetski ekonomski forum opisao kao “fabrika budućnosti” – na čelu je onoga što se naziva “Industrija 4.0”.

Riječ je o novoj faze industrijske revolucije koja se u velikoj mjeri fokusira na međusobnu povezanost, automatizaciju, mašinsko učenje i obradu podataka u stvarnom vremenu.

Pametne fabrike poput ove mogle bi doprinijeti sa 1,5 hiljada milijardi dolara globalnoj ekonomiji u naredne tri godine, prema procjenama konsultantske firme Capgemini.

Najbolje tek dolazi

Mnogo toga tek dolazi: konsultantska firma je saopštila da proizvođači koje je instrvjuisala 2019. planiraju da kreiraju 40 posto više ovakvih fabrika u narednih pet godina.

– Karakteristika pametnih fabrika je način na koje koriste nove tehnologije i nove ideje, kako bi podigli inovacije na sljedeći nivo – rekao je Frank Bachmann, upravnik BMW-ove fabrike u Regensburgu.

U ovoj fabrici ima više od 3.000 povezanih mašina, robota i autonomnih sistema transporta.

Prilagođena platforma „Interneta stvari“ povezuje ove alate s materijalima i dijelovima, koji od samog početka dobivaju laserski ispisane naljepnice – što omogućava analizu i praćenje informacija na svakom koraku.

To znači da se mogu detektovati bilo kakvi problemi. Na primjer, ako sistem otkrije čudne zvukove, obavijestit će mehaničare i problem se može odmah riješiti.

Pametni ljudi

– Pokušavamo predvidjeti stvari, razumjeti ih na reaktivan način, kako bismo učinili budućnost sigurnijom, lakšom, i kako bismo pravili još bolje automobile – rekao je Bachmann.

On vjeruje da uspjeh fabrike nije povezan samo s tehnologijom, već u tome kako integriše tehnologiju i ljudsku radnu snagu.

– Pametnom fabrikom upravljaju pametni ljudi – zaključuje on.

Ovo nije prvi put da je upravo auto-industrija zaslužna za modernizaciju proizvodnje.

Henry Ford je kreirao prvu pokretnu traku za sklapanje 1913. koja je drastično smanjila ljudske sate potrebne da se sastavi automobil Model T – sa 12,5 sati na 6.

No, nova generacija proizvodnje neće se samo dešavati u proizvodnim halama, već i na računarima i u oblaku (cloud).

Potrebne nove vještine

Jedan od najvećih problema za kompanije bit će radna snaga, odnosno radnici koji će biti obučeni da rade u skladu sa zahtjevima 4.0 industrije i najnovijih tehnologija.  

Da bi podigli vještine radnika na novi nivo, stručnjaci predlažu proizvođačima da razviju efektivne metode učenja, naprimjer kroz gaming, odnosno virtualne igre.