Oskar H – specijalista za brze kredite iz Addiko Bank Sarajevo

0

Repozicioniranje brenda

Živimo u vremenu globalizacije u kojem proizvodi i njihova usklađenost sa modernim trendovima podrazumijevaju da današnje organizacije trebaju biti mnogo više prilagodljive neko prije. Pored svega ostalog, potreba i sposobnost prilagođavanja promjenama danas je puno bitnija nego ranije, a promjenama se moramo prilagođavati puno brže, želimo li opstati na tržištu.

Da bi promjena bila prihvaćena, moramo je komunicirati. Kada se radi o značajnijim promjenama, onda se mora komunicirati sa svim javnostima i kroz više kanala. Addiko Bank Sarajevo je nedavno krenula u jednu takvu promjenu, repozicioniranjem brenda i predstavljanjem nove komunikacijske platforme, ali i značajnom izmjenom komunikacije. O tome smo razgovarali smo sa Amrom Babić, marketing menadžericom Addiko Bank Sarajevo.

Addiko Bank Sarajevo je nedavno završio proces rebrendinga? Zašto ste ušli u taj proces?

Brend predstavlja stvarnu vrijednosti i poruke koje se od njega očekuju. Istovremeno, brend je ono što definiše da krajnji korisnici od kompanije i očekuju. Promjene kojima smo svjedočili proteklih par godina, uzrokovane pandemijom, ali i promjenom načina razmišljanja klijenata i tržišta, ukazale su nam da su se i očekivanja naših klijenata promijenila. Shvatili smo da se i mi trebamo promijeniti ukoliko želimo nastaviti trend rasta i biti ono što klijenti očekuju od nas. I tako se rodila ideja o Oskaru H.

Kroz naše novo kreativno rješenje/cjelokupnu komunikacijsku platformu, željeli smo prikazati da smo zaista po mnogočemu netipična banka, prepoznata i kao zagovornik digitalizacije u bankarstvu. Pristup specijalista želimo nastaviti i postati prvi i najbolji izbor za brze kredite u Bosni i Hercegovini.

Naša inovativna rješenja promijenila su pravila igre na tržištu te učinila dostupnim jednostavne i brze kredite ne samo za stanovništvo, već i za mala preduzeća. Istovremeno smo osvježili vizuelni identitet i kreirali nove, netipične ponude. Želimo biti najbolji u onome što radimo. Klijentima donosimo brz i jednostavan proces odobrenja kredita, potpomognut digitalnim rješenjima. Kao stručnjaci za potrošačko kreditiranje i finansiranje malih preduzeća, fokusirani smo na brzinu i fleksibilnost, posebno u situacijama kada je klijentima potreban dodatan finansijski podsticaj.

Šta je vaša nova komunikacijska platforma? Kako „Oskar“ čini dio promjene?

Naš novi brend karakter, hrčak Oskar, i novi slogan „Vaš najbolji izbor za brze kredite” od sada je glavni pokretač komunikacije o specijalističkoj strategiji Addiko banke.

Oskar – naš novi šef je netipični hrčak koji ne sakuplja, nego daje i koji prolazi kroz ljudske, životne situacije. A njegova misija je slušanje klijenata i zagovaranje njihovih potreba. Uvjeren je da ljudi cijene dodatni finansijski podsticaj u svakodnevnom životu. Oskar je sada sastavni dio naših procesa, ponude proizvoda i usluga koje prezentiramo prema ciljnom tržištu a usput i odražavamo naše vrijednosti.

Šta to Oskar H. donosi novo korisnicima vaših usluga, ali i onima koji to još nisu?

Oskar H. i sav koncept koji ga prati je, kako sam spomenula, nastao kao odgovor na potrebe naših klijenata. To je ustvari naša reakcija na ranije upite klijenata. U prvom smo mjesecu, nakon predstavljanja nove komunikacije, krenuli vrlo hrabro, nudeći klijentima da osjete pogodnosti poslovanja sa našom bankom, kvalitet usluga koji nudimo i generalno poslovni odnos koji gradimo sa našim klijentima. Imali smo u ponudi gotovinski kredit čija je kamatna stopa iznosila samo 1%, bez ikakvih drugih troškova.

Dakle, za ugovorenih 2000 KM, klijenti su trebali vratiti 2020 KM.  Nakon toga krenuli smo sa još jednom zanimljivom ponudom, za kategoriju stanovništva koja je u određenoj mjeri zapostavljana u bankarskom sektoru, a koja obuhvata značajan broj populacije koja živi u Bosni i Hercegovini. Radi se o zaposlenima na određeno vrijeme i kreditnoj ponudi za njih. Ovo je naravno samo početak, jer ćemo i u narednim mjesecima izaći sa vrlo atraktivnim i interesantnim ponudama. One nastaju kao rezultat stalnog usklađivanja i praćenja povratnih informacija od naših klijenata. Ustvari one su rezultat „tržišnog mišljenja“ koje Oskar H. i mi uvažavamo.

Za nas koji posmatramo izvana, repozicioniranje brenda i novi visibility izgledaju veoma jednostavno. Ipak, znamo da je to veoma kompleksan proces koji traži angažman velikog broja ljudi.

U pravu ste. Brendiranje je aktivnost vođena marketingom, ali to je ustvari višefunkcionalan proces. Učesnici su brojni odjeli. Razvoj proizvoda, sve prodajne funkcije, IT, pravna služba, računovodstvo, korporativne komunikacije ali i svi drugi odjeli sarađuju u implementaciji. Naravno, bez podrške Uprave i njihove posvećenosti, promjena se ne bi mogla desiti.

Marketing predvodi proces i mora biti osnažen oko ideje i kreativnosti i nipošto ne smije djelovati izolovano već upravo – uključujući sve druge učesnike u procesu. Samo repozicioniranje i rebrending čine proces koji obuhvata nekoliko faza, a koje uključuju usklađenost oko ponude vrijednosti i diferencijacije, čime se obećanje i pozicioniranje brenda u potpunosti slaže. Zatim se spaja glas, poruka i slogan. I na kraju dolazi zajednička odluka o novom pozicioniranju.

Naravno, ovo nije interni proces, već se realizuje uz podršku eksternih agencija. Odabir partnerske agencije je veoma bitan. Agencije su vrlo važan dio svih faza. Mi smo na novoj komunikacijskoj platformi sarađivali s kreativnom agencijom Bruketa&Žinić&Grey koja je, uz međunarodnu brend konzultantsku tvrtku Prophet, bila zaslužna i za rebranding u Addiko u 2016. godini. Naša medijska agencija Universal media Sarajevo i digital performance agencija Degordian su bili stalni sudionici brojnih aktivnosti u proteklom periodu.