Od danas otvoren najduži tunel u Bosni i Hercegovini dug 3,6 kilometara

0

Građani Bosne i Hercegovine će od danas moći koristiti novu, 11 kilometara dugu dionicu autoceste na Koridoru 5C, koja povezuje Vranduk, Nemilu i Poprikuše – između Zenice i Žepča.

Dionica će u početnoj fazi biti dostupna bez naplate. Riječ je o jednom od infrastrukturno najznačajnijih projekata na Koridoru 5C, kojim se unapređuje cestovna povezanost između Zenice i Žepča, rasterećuje magistralna cesta M-17 te skraćuje vrijeme putovanja na ovoj dionici.

Izgradnju autoceste Koridor 5C podržava Evropska unija, a nova trasa uključuje tunel “Bosna“ dužine 3,6 kilometara, najduži cestovni tunel na Koridoru 5C u Bosni i Hercegovini.

Mapa dionica Nemila - Vranduk i Nemila - Poprikuše na Koridoru 5C

Lokacija dionica koje su od danas otvorene za saobraćaj – Foto: BiznisInfo.ba

Gotovo 4,6 kilometara trase čine mostovi, vijadukti i tuneli, što potvrđuje tehničku složenost i zahtjevnost projekta.

Premijer Federacije BiH Nermin Nikšić istakao je da ovakvi projekti direktno mijenjaju svakodnevni život građana.

Gdje se nalaze ove dionice

Obje dionice nalaze se između Zenice i Žepča, ali se još uvijek ne nadovezuju direktno na već izgrađene dijelove autoputa, piše BiznisInfo.ba.

Ukoliko iz pravca Sarajeva vozite prema sjeveru, nakon prolaska kroz Zenicu i dalje ćete se morati vratiti na magistralni put, jer su u izgradnji dionice Vranduk–Ponirak (5,3 km) i Ponirak–Vraca (3,5 km).

Nakon vožnje magistralom, kod Nemile se uključujete na autoput, vozite dionicom Nemila–Vranduk uz rijeku Bosnu, prolazite kroz tunel Bosna, a po izlasku se ponovo vraćate na magistralnu cestu.

Dionica Poprikuše – Nemila

Dionica Poprikuše–Nemila, duga 5,5 kilometara, smatra se jednom od tehnički najzahtjevnijih na cijelom Koridoru 5C. Najznačajniji objekat je upravo tunel Bosna, dug 3,6 kilometara, koji će nakon otvaranja postati najduži cestovni tunel u BiH.

Dionica Poprikuše - Nemila na Koridoru 5C

Dionica Poprikuše – Nemila na Koridoru 5C (Foto: BiznisInfo.ba)

Tunel, ranije poznat kao Golubinja, omogućit će izbjegavanje uske i zahtjevne trase kroz kanjon rijeke Bosne, čime će se putovanje prema sjeveru zemlje značajno skratiti i učiniti sigurnijim.

Dionica Nemila – Vranduk

Druga dionica, Nemila–Vranduk, duga je 6,2 kilometra. Prema ranijim najavama, sada će biti otvorena samo prva sekcija, koja čini oko dvije trećine ukupne trase, dok bi preostali dio trebao biti pušten u promet naredne godine.

Izgradnja ovih dionica značajno će unaprijediti saobraćajnu sliku Bosne i Hercegovine i ubrzati putovanje iz Sarajeva i juga BiH ka sjeveru i granici sa Evropskom unijom.